République, yaratıcılarının hayranlık duyduğu herşeyin bir karışımı. Yapımcı Camouflaj, oyununun bu temposunu ve bulmaca dizaynlarını Resident Evil’a, ana gizlilik felsefesi ve kendini bilen mizah anlayışını Metal Gear Solid’e ve dünya yapılanmasını Orwell’in Ninteen Eighty-Four‘una borçlu.

Yaratıcılığından bağımsız, République kimliğini yaratarak inanılmaz bir iş yapıyor. Zeki sunum, mobil platformun zekice kullanılışı ve genel olarak akıllı oyun dizaynı; özel, yeni ve gerekli birşey ekliyor oyuna.

République’in ilk bölümü “Exordium”, ince bir şekilde hazırlanmış, tatmin edici bir hikaye üzerine kurulu bir maceranın harikulade dispotyan bir dünya içinde güçlü bir şekilde karakterize edilerek sunulmuş. Oyun paranoya, gözetim, baskı, sansürcülük, devrim ve dahası üzerine kafa yorup, bunların hepsini üç saatlik daha büyük, evrim geçiren ve sonu, devamında ne olacağı konusunda insanı inanılmaz derecede merak içinde bırakacak bir şekilde bitiyor.

Hope, République’in genç kadın kahramanı, sizden yardım bekleyen bir kaçak ve onunla etkileşim kuruşunuz ve yıkmak istediği rejim’in sunumu ilginç bir şekilde mobil oyun yapısına kendini bilen bir yaklaşım sergilemiş. İyi de çalışıyor.

Mobil aletiniz onun dünyasına açılan bir pencere. Hope, Metamorphosis olarak adlantırılan bu koruma tesisinden kaçarken, mobil aletinizi güvenlik kameralarına uzaktan erişmek, Hope korumaları alt ederken veya onlara görünmeden birşey yaparken onun arkasını korumak ve Hope’un telefonla aramalarına cevap vermek için kullanacaksınız.

Güvenlik kameralarını, bölgeleri gözlemleyip Hope’u güvende tutmak için kullanacaksınız, bu gizlilik unsuruna bambaşka bir boyut katıyor. Hope saklanıyor, eşyalar topluyor, korumaları yere seriyor ve büyüleyici, despotyan olay yerlerine basit, tek dokunuşluk emirlerle hareket ediyor. Bu sezgisel olarak yavaş tempolu bir sistem, ancak olaylara fazlasıyla ve sıksık karışıyor olmanızdan ötürü, keşif ve dövüş sistemi şaşırtıcı bir derecede tatmin edici.

Bir kameradan ötekine geçerken zaman donuyor, böylece alanı analiz etmenize, kırılmış emailleri okumanıza, telefon aramalarına cevap vermenize ve kendini bilen, ingilizcesi orta derecede olan herkesi gülmekten kırıp geçirebilecek video oyun sektörü içinden şaka sırlarını bulabilmenize olanak sağlanıyor.

Hope, benim yeterince hızlı olmamamdan ötürü etrafta sinsice dolanırken yakalanmadı hiç ve onun her an yakalanacakmış hissi o sevdiğim sessiz gerginliği verdi bana. O, yakalanmadan her yeni bir alana geçtiğinde rahatlamış hissettim.

Metamorphosis, nüfusunu mahkumların ve gardiyanların kapsadığı yalnız bir yer. Duvarları içinde, oyuncu bu yerin bütün güvenlik ve gözetim sistemine hükmedecek kadar önemli bir kişi – veya bir hacker. Bu, totaliyer bir rejimi düşürmeye yönelik asil hikayeden ayrı olarak, provokatif felsefik bir soru olan “İzleyiciyi kim izliyor?” sorusunu gündeme getiriyor aslında.

Sürekli “Ben kimim? Bir oyuncu olarak benim rolüm ne, neden Hope’a yardım ediyor ve benim bu niyetim saf mı?” diye merak edip durdum oyunda. Bu herşeyi gören varlığın amacı karakter hikayesinin üzerine harika bir şekilde eklenmiş bir gizem satırı daha eklemek, kolaylıkla yatırım yapılacak bir oluşum.

Hope’un anlamlı yaşam amaçları var ve o üyesi olduğu anti-Big Brother amacından çok daha fazlası. “Exordium” Hope’un hareketlerinden onunla empati kurabileceğimiz kadarını bize veriyor. O öğrenmeyi, sevmeyi ve yaşamayı arzuluyor ve bunları yapabilmek için ilk önce bu sistemi alt üst etmesi gerekiyor.

Facial capture helps sell Hope's desperation.

Bu görüntü Hope’un çaresizliğini başlı başına gösteriyor.
République, yaratıcılarının hayranlık duyduğu herşeyin bir karışımı. Yapımcı Camouflaj, oyununun bu temposunu ve bulmaca dizaynlarını Resident Evil’a, ana gizlilik felsefesi ve kendini bilen mizah anlayışını Metal Gear Solid’e ve dünya yapılanmasını Orwell’in Ninteen Eighty-Four’una borçlu.

Yaratıcılığından bağımsız, République kimliğini yaratarak inanılmaz bir iş yapıyor. Zeki sunum, mobil platformun zekice kullanılışı ve genel olarak akıllı oyun dizaynı; özel, yeni ve gerekli birşey ekliyor oyuna.

République’in ilk bölümü “Exordium”, ince bir şekilde hazırlanmış, tatmin edici bir hikaye üzerine kurulu bir maceranın harikulade dispotyan bir dünya içinde güçlü bir şekilde karakterize edilerek sunulmuş. Oyun paranoya, gözetim, baskı, sansürcülük, devrim ve dahası üzerine kafa yorup, bunların hepsini üç saatlik daha büyük, evrim geçiren ve sonu, devamında ne olacağı konusunda insanı inanılmaz derecede merak içinde bırakacak bir şekilde bitiyor.

Hope, République’in genç kadın kahramanı, sizden yardım bekleyen bir kaçak ve onunla etkileşim kuruşunuz ve yıkmak istediği rejim’in sunumu ilginç bir şekilde mobil oyun yapısına kendini bilen bir yaklaşım sergilemiş. İyi de çalışıyor.

Mobil aletiniz onun dünyasına açılan bir pencere. Hope, Metamorphosis olarak adlantırılan bu koruma tesisinden kaçarken, mobil aletinizi güvenlik kameralarına uzaktan erişmek, Hope korumaları alt ederken veya onlara görünmeden birşey yaparken onun arkasını korumak ve Hope’un telefonla aramalarına cevap vermek için kullanacaksınız.

Güvenlik kameralarını, bölgeleri gözlemleyip Hope’u güvende tutmak için kullanacaksınız, bu gizlilik unsuruna bambaşka bir boyut katıyor. Hope saklanıyor, eşyalar topluyor, korumaları yere seriyor ve büyüleyici, despotyan olay yerlerine basit, tek dokunuşluk emirlerle hareket ediyor. Bu sezgisel olarak yavaş tempolu bir sistem, ancak olaylara fazlasıyla ve sıksık karışıyor olmanızdan ötürü, keşif ve dövüş sistemi şaşırtıcı bir derecede tatmin edici.

Bir kameradan ötekine geçerken zaman donuyor, böylece alanı analiz etmenize, kırılmış emailleri okumanıza, telefon aramalarına cevap vermenize ve kendini bilen, ingilizcesi orta derecede olan herkesi gülmekten kırıp geçirebilecek video oyun sektörü içinden şaka sırlarını bulabilmenize olanak sağlanıyor.

Hope, benim yeterince hızlı olmamamdan ötürü etrafta sinsice dolanırken yakalanmadı hiç ve onun her an yakalanacakmış hissi o sevdiğim sessiz gerginliği verdi bana. O, yakalanmadan her yeni bir alana geçtiğinde rahatlamış hissettim.

Metamorphosis, nüfusunu mahkumların ve gardiyanların kapsadığı yalnız bir yer. Duvarları içinde, oyuncu bu yerin bütün güvenlik ve gözetim sistemine hükmedecek kadar önemli bir kişi – veya bir hacker. Bu, totaliyer bir rejimi düşürmeye yönelik asil hikayeden ayrı olarak, provokatif felsefik bir soru olan “İzleyiciyi kim izliyor?” sorusunu gündeme getiriyor aslında.

Sürekli “Ben kimim? Bir oyuncu olarak benim rolüm ne, neden Hope’a yardım ediyor ve benim bu niyetim saf mı?” diye merak edip durdum oyunda. Bu herşeyi gören varlığın amacı karakter hikayesinin üzerine harika bir şekilde eklenmiş bir gizem satırı daha eklemek, kolaylıkla yatırım yapılacak bir oluşum.

Hope’un anlamlı yaşam amaçları var ve o üyesi olduğu anti-Big Brother amacından çok daha fazlası. “Exordium” Hope’un hareketlerinden onunla empati kurabileceğimiz kadarını bize veriyor. O öğrenmeyi, sevmeyi ve yaşamayı arzuluyor ve bunları yapabilmek için ilk önce bu sistemi alt üst etmesi gerekiyor.

Facial capture helps sell Hope’s desperation. Bu görüntü Hope’un çaresizliğini başlı başına gösteriyor.

Buradaki hikaye temel olarak Orwellian baskısını ve rejimin duvarları içindeki ayaklanmayı anlatıyor. İki taraf hakkında edindiğiniz gizli bilgiler République’nın büyüklüğünü açığa çıkaran en büyük etken.

République’in hikaye anlatışı çok fazla başlat-ve-durdur gerektiriyor, ki bunu çoğu kişi sıkıcı ve donuk bulabilir. BioShock’un ses günlüklerini ve Metal Gear’ın kodek konuşmalarını hasretle anıyorum bu konumda, bundan dolayı daha fazla hikaye içerik için arayışa çıkma unsuru République’de burnumda tüten bir özellik olarak kaldı.

You can open doors for Hope, or lock them to trap enemies. Kapıları Hope için açabilir ya da düşmanları içlerine kilitleyebilirsiniz.

Bulgular Hope’un düşmanlarının tarihini açığa çıkartıyor, devrim liderlerinin şüpheli ölümleri ve République’in sosyal yapısının derinlikleri. Metamorphosis’in sırları kayıtlar, resimler ve harikulade antik mimarinin duvarları arkasından duyulan konuşmalar altında gizli.

Son tornavidanız ile havalandırma boşluklarını açıp içinden değerli ve limitli şok tabancası bulup bununla gardiyanları alt edebilirsiniz. Tek sıkıntı, République’in Resident Evil stilinde geri dönüşlere ve limitli kaynaklara toleranslı olmanız gerektiği.

Casusluğunuz komplolar içinde komplolar ve bilgisayar açığa çıkartacak ve gizem inekleri için République’in bu güçlü ilk bölümü inanılmaz derecede birşey ortaya sunacak.

KARAR
République’e ne kadar verirseniz, o kadarı alacaksınız. Aynı adımları tekrardan atmak sıkıcı olabilir, ama hikaye bunu ödüyor ve oynanış ödülleri yaptığınıza deydiriyor. Bir kameradan ötekine geçiş bu harika, derin dünyayı keşfetmek için tatmin edici, garip bir şekilde röntgenci bir yol. Tanrısallık hissi insana salahiyet veriyor ve benim kim olduğum bir gizemken Hope’u nereye götürdüğüm insanın içine cerbezeli bir fesat düşürüyor. République’in başlangıcı gerçekten de iyi ve umuyorum ki tazeliyici momentumunu gelecek bölümlerinde de devam ettirir.

Download PC, PS4, ANDROID, iOS : https://camouflaj.com/republique/