Minecraft

Minecraft Beta ve Önizleme – 1.19.0.24/25

Minecraft Bedrock için yeni bir beta güncellemesi yayınlandı. v1.19.0.24/25 numaralı bu beta güncellemesi Android, Windows 10 ve Xbox cihazları içindir. iOS kullanıcıları ne yazıkki beta sürümlerini deneyimleyemez.

Minecraft Önizleme ve Beta hakkında bilgiler: 

  • Beta Sürümü: 1.19.0.24 | Önizleme Sürümü: 1.19.0.25
  • Önizleme ve Beta arasındaki sürüm numaraları farklı olsa da oyun içeriğinde herhangi bir fark yoktur.
  • Bu devam eden çalışma sürümleri kararsız olabilir ve nihai sürüm kalitesini temsil etmeyebilir
  • Minecraft Önizleme Xbox, Windows 10/11 ve iOS cihazlarda kullanılabilir. Daha fazla bilgiyi aka.ms/PreviewFAQ adresinde bulabilirsiniz.
  • Beta, Xbox, Windows 10/11 ve Android’de (Google Play) mevcuttur. Betaya katılmak veya  betadan çıkmak için ayrıntılı talimatlar için  ms/JoinMCBeta’ya bakın.

İşte bu haftanın Beta’sındaki yeniliklerin bir listesi! Her zaman olduğu gibi, lütfen  bugs.mojang.com adresinde bulabileceğiniz hataları arayın ve bildirin ve bize geri bildiriminizi gönderin .

Xbox’ta Minecraft Önizlemesi

  • Xbox Series X|S oyuncuları, Minecraft Önizleme’yi başlatırken bir hata mesajı (kod 0x8b050033) alabilir.
  • Güncellemeyi tamamlamak ve hatayı gidermek için Minecraft Preview’u kaldırıp yeniden yükleyin.

seyirci modu

Daha kartal gözlü oyuncularımızdan bazıları, geçen haftaki beta ve önizlemenin, oyunda yanlışlıkla kullanıma sunulan izleyici oyun modunu destekleyen erken işlevler içerdiğini fark etmiş olabilir. Bunun Minecraft’ın Bedrock Sürümü için en önemli özellik talebi olduğunu biliyoruz ve geliştiricilerimiz size bu özelliği sunmak için çok çalışıyor.

Şu anda bir sonraki yinelemeyi planlamak için geri bildiriminizi almak için izleyici modunun ilk yinelemesini geliştirmeye çalışıyoruz. Ancak, hala yapacak çok işimiz var! İlk yineleme 1.19 için zamanında bitmeyecek, bu yüzden onu yaklaşan bir betada Deneysel Geçişe taşıyacağız. Sizin için daha gösterişli bir sürüme sahip olana kadar, bu özellik değişip gelişeceğinden, bu özellik üzerine oluşturulmuş herhangi bir içerik veya haritanın desteklenmeyeceğini lütfen göz önünde bulundurun. Özelliğin geliştirme sırasında değişmesi muhtemel olduğundan, ilk yinelememiz yayınlanana kadar izleyici moduyla ilgili hata raporlarını kabul etmeyeceğiz.

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Kurtarma Pusulası

  • Yalnızca Antik Şehir sandıklarında bulunabilen ve benzersiz olan Yankı Parçaları ile yeni bir Kurtarma Pusulası oluşturulabilir*
    • Normal bir Pusulanın aksine, Kurtarma Pusulası en son öldüğünüz yeri gösterir.
    • En son öldüğünüz boyutta değilseniz veya henüz kendi dünyanızda ölmediyseniz, rastgele dönecektir.
    • 8 Yankı Parçası ile çevrili 1 Pusula ile üretilebilir
    • *Echo Shards, gelecekteki bir güncellemede Antik Şehirlerde ganimet olarak mevcut olacak

Sculk Çığlık atan

  • Sculk Shrieker’ın ( MCPE-153007 ) Çığlık atan parçacıkları değiştirildi
  • Sculk Shriekers Redstone aktivasyonu tarafından tetiklenmemelidir
  • Sculk Shriekers’a, bir Shrieker’ın bir Warden’ı doğması için tetikleyip tetikleyemeyeceğini belirleyen can_summonblockstate eklendi. Sadece dünya üretimi sırasında Deep Dark ve Antik Şehirlere yerleştirilen Sculk Shrieker’lar bu durumu true olarak ayarlayacaktır ( MCPE-153801 )
  • Çığlık atarken bir Sculk Shrieker’dan kaçmak artık bir Muhafızın çağrılmasını engellemenin geçerli bir yolu değil
  • Sculk Shrieker artık Barışçıl modda Muhafız’ı ortaya çıkarmaya çalışmıyor
  • Sculk Shrieker artık en yakın oyuncunun tehdit seviyesini değil, çevredeki oyuncular arasında en yüksek tehdit seviyesini yayıyor

gardiyan

  • Warden artık hasar alırken bir yaralanma animasyonuna sahip ( MCPE-153575 )
  • Muhafızın göğüs kafesi UV’lerinin sağ dal UV’leriyle örtüşmesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-153797 )
  • Warden artık sinirlendiğinde oyunculara çetelere göre öncelik verecek
  • İyileştirilmiş Warden şüpheli oyun davranışını takip ediyor ve Warden’ın ‘sniff’ menzili arttırıldı
  • Bir Muhafızın Yaratıcı modda ortaya çıkması artık oyuncuya Karanlık efekti uygulamıyor ( MCPE-153536 )

Güçlendirilmiş Derin Levha

  • Güçlendirilmiş Derin Levha artık Pistonlarla itilemez ( MCPE-153548 )

Kurbağa

  • Froglight ve Frogspawn bloklarının artık yeni sesleri var ( MCPE-153195 , MCPE-153193 )
  • Frog Spawn artık Frogspawn olarak adlandırılıyor ( MCPE-153210 )

Keçi Boynuzu (Deneysel)

  • Keçi Boynuzu sesi artık anında
  • Yağmacı karakollarına Keçi Boynuzu varyasyonları eklendi
  • Bakır Korna kaldırıldı. Topluluk geri bildirimi çoğunlukla olumlu olsa da Copper Horn, tasarım hedeflerimizi tam olarak karşılamayan eğlenceli bir deneydi, bu yüzden onu kaldırmaya karar verdik. İnsanların üzgün olabileceğini anlıyoruz, ancak yeni ve ilginç şeyler deneyebilmek için bazen deneysel özellikleri kaldırabilmemiz gerekiyor. Bu, gelecekte daha da iyi özellikler için alan bırakır!

Dokunmatik Kontroller

  • Oyuncu artık bir Teknedeyken hotbar eşya yuvasını değiştirebilir ( MCPE-153762 )

Allay

  • Sahibi olmayan bir oyuncunun, sahibini kovalarken Allay’den bir eşya alması durumunda meydana gelebilecek bir çökme düzeltildi.
  • Allay artık her saniye iki can yeniliyor

Sandıklı Tekne

  • Sandıklı Tekneler grubu artık envanterde doğru çeviriye sahip ( MCPE-153345 )
  • Sandıklı Mangrov Teknesi artık bir üretim tarifine sahip ( MCPE-153738 )

Çamurdan kiremit

  • Mud Bricks üretmek artık doğru bir şekilde bir zanaattan dört Mud Bricks veriyor

Oynanış

  • Demleme tamamlandığında giriş yığınlarının üzerine yazılmasını önlemek için demleme istasyonu sonuç yuvası için yığın sınırını 1’e ayarlayın
  • Blok parametresi bilinmeyen bir blok olduğunda, block_placer bileşenindeki kilitlenme düzeltildi
  • Yerçekiminden etkilenen bloklar artık değiştirilebilir bloklara doğru şekilde düşüyor ( MCPE-152937 )
  • Plakalar artık sürekli olarak yerleştirilebilir ( MCPE-151887 )

Genel

  • Yeni Dünya Yarat ekranında bir düğmenin üst piksel sırasına tıklamanın eylemini doğru şekilde tetiklememesine neden olan bir sorun düzeltildi ( MCPE-153239 )

grafiksel

  • Oyuncu yaratıcı moddayken ( MCPE-148999 ) bir lav Kazanı içinde dururken ateş animasyonunun titremesine neden olan bir hata düzeltildi.

Öğeler

  • Beyaz Boya, Siyah Boya, Kahverengi Boya ve Mavi Boya için yanlış isimler düzeltildi ( MCPE-153522 )

Kararlılık ve Performans

  • Cep UI Profilinde sabit büyü seçeneği görüntülenmiyor

vanilya paritesi

karıştırma

  • Düzey yığın harmanlama için çeşitli iyileştirmeler

Komut Blokları

  • Bir Komut Bloğu, /clone komutuyla kendisini iki kez klonladığında, klonlanan komut bloğu artık ilk denemede etkinleştirilecektir ( MCPE-122188 )

Teknik Güncellemeler

Komutlar

  • Komut seçiciler artık oyuncuları ad etiketleri yerine adlarına göre doğru şekilde tanımlayacak
  • Bir istemci katılmadan önce başlatılan başlık komutları artık yok sayılmak yerine gösterilecek

çeteler

  • is_moving filtresi artık bir aktör hareket ederken doğru değeri veriyor

molang

  • Molang ifadelerini birçok OR veya AND operatörüyle ayrıştırırken belirli cihazlarda çökmelerden kaçının

Genel

  • Tie süreyi tüketmek için animasyon tüketmek

Bu Beta’daki Bilinen Sorunlar

  • Etkileşimli bloklar (Hoppers gibi), kullanıcı arayüzü açılmadan sürekli olarak kaydırılarak yerleştirilemez

İlgili Makaleler

3 Yorum

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.