MCPE GüncellemeleriMinecraft

MINECRAFT PREVIEW 1.20.0.20 Bedrock Beta Android

Minecraft Bedrock v1.20.0.20 olarak güncellendi ve Android, iOS diğer bedrock platformlarında indirip deneyebilirsiniz.

Minecraft’ı gördüğünüz ilk düşman kalabalığın içinde ortaya çıkıp onlara saldırarak mı oynuyorsunuz ? O zaman sana iyi haberlerim var! Artık yeni bir özellikle kendinizi şık bir şekilde koruyabilirsiniz: özelleştirilebilir kalkan. Bu eşlik özelliği, Minecraft: Bedrock Edition’a yalnızca kalkan afiş özelleştirmesi getirmekle kalmaz, aynı zamanda size çok şık (biraz yanıcı olsa da) bir savunma aracı sağlar. Kalkanınızı en sevdiğiniz sancağınızla birleştirin ve yola koyulun. Ayrıca yeni iksir renkleri (ooo, ayırt edilebilir!), yeni sniffer yetiştirme mekanikleri (oooo yumurta!) ve hatta deneyden yeni çıkmış sniffer arkadaşlarınızın bulması için yepyeni bir tohum var: sürahi kapsülü! Her zaman olduğu gibi, tüm geri bildirimlerinizi ve fikirlerinizi bize aka.ms/MC120Feedback adresinden göndermeyi ve herhangi bir hatayı şu adrese bildirmeyi unutmayın:bugs.mojang.com

DENEYSEL ÖZELLİKLER

ERİŞİLEBİLİRLİK ÖZELLİKLERİ

  • İksirler, Uçlu Oklar ve mafya efektlerinin renkleri, birbirlerinden daha ayırt edilebilir olmaları için ayarlandı ( MCPE-168357 )

ARKEOLOJİ

  • Madenci Çömlek Parçaları artık Çöl Piramitlerinde Şüpheli Kum bloklarını fırçalarken ganimet olarak bulunabilir ( MCPE-168921 )
  • Barınak Çömlek Parçası artık doğru görüntü dizesine sahip ( MCPE-168836 )

FIRÇALAMAK

  • Brush’lar artık Mending, Unbreaking ve Curse of Vanishing ( MCPE-167264 ) ile büyülenebilir.
  • Fırça artık dokunmatik cihazlarda Şüpheli Bloklara nişan alındığında bir araç ipucu gösteriyor
  • Şüpheli olmayan diğer blokları fırçalamak artık genel bir fırçalama sesi üretecek
  • Brush artık fırçalanabilir blokları fırçaladığında hasar alıyor. Blokları kırarken hasar alınmaz ( MCPE-167263 )
  • Fırçalama sırasında farenin sol düğmesine tıklandığında (sağ fare düğmesini basılı tutarak) Fırça kullanımı artık kesintiye uğramayacak ( MCPE-167226 )

BAMBU AĞACI

  • Bambu ağaç setinin tutuşabilirliği diğer ağaç setleriyle eşleşecek şekilde ayarlandı ( MCPE-163416 )

BLOKLAR

  • Şüpheli Kum ve Şüpheli Çakıl artık Gün Işığı Sensörleri, Tabelalar, Afişler, Mafya Başkanları, Kanallar veya Kamp Ateşlerinin üzerine düştüğünde düşmüyor ( MCPE-167163 )
  • Dekorlu Saksıların üzerine blok yerleştirme kuralları artık Java ve Bedrock arasında uyumlu hale getirildi ( MCPE-168041 )
    • Dekore Edilmiş Saksılar artık üst yüzlerinde tam destek sağlamıyor, yani İskele, Redstone Dust, Redstone Repeaters, Redstone Comparators, Levers, Glow Liken, Sculk Veins, Pointed Dripstone ve Door Blocks artık bunların üzerine yerleştirilemiyor
    • Çanlar yalnızca blokların tam yüzlerine yerleştirilebilir
    • Raylar sadece blokların tam yüzlerine yerleştirilemez
    • Ametist Kümesi blokları yalnızca blokların tam yüzlerine yerleştirilebilir
    • Düğme blokları sadece blokların tam yüzlerine yerleştirilebilir
    • Top Snow, yalnızca blokların tam yüzlerine yerleştirilebilir
    • Mercanlar yalnızca blokların tam yüzlerine yerleştirilebilir
    • Deniz Turşuları artık Süslü Saksıların üzerine konulabilir
  • Şüpheli Kum ve Şüpheli Çakıl, Sculk Sensörlerinin veya Kalibre Edilmiş Sculk Sensörlerinin üzerine düştüğünde artık düşmüyor

KİRAZ KORUSU

ASILI İŞARETLER

  • Asılı İşaretlerde izin verilen maksimum karakter sayısı azaltılırken yazı tipi boyutu artırıldı ( MCPE-163337 )
  • Oklar artık Asılı İşaretlerin ( MCPE-164249 ) alt kısmında şiddetli bir şekilde sallanarak takılıp kalmıyor
  • Asılı İşaretler ve diğer bloklar artık Örs (alt), Koro Çiçeği (alt), Mob Spawner (yanlar ve alt), Grindstone (Grindstone asılıyken alt), Gün Işığı Sensörü (alt) ve Kaplumbağa Yumurtasına (alt) iliştirilebilir. alt). Asılı İşaretler ve diğer bloklar artık Dirt Path ve Farm Land’in yan tarafına yapıştırılamaz ( MCPE-164632 )
  • Süslü Saksıların altlarına takılan Asma İşaretler artık V şeklinde bir zincirle Saksıya takılıyor ( MCPE-168047 )
  • Asılı İşaretler tarafından yayılan seslerin hacmi arttırıldı ( MCPE-163554 )
  • Kızıl, Çarpık ve Bambu Asma Tabelaları artık ahşap türlerine uygun özel seslere sahip ( MCPE-164246 )
  • İşaretler ve Asılı İşaretler için kullanıcı arabirimi arka planı artık her zaman yapıldıkları malzemeyle eşleşiyor ( MCPE-168817 )

ZIRH DÖŞEMELERİ

  • Kırpılmamış zırh parçaları, süslemeli eşdeğer bir zırh parçası taşırken artık elde ve dünyada doğru şekilde işleniyor
  • Kırpılmış bir zırh parçasını, trimsiz eşdeğer bir parçayla değiştirirken, artık her iki öğe de HUD hotbar’da doğru şekilde işleniyor
  • Kırpılmış bir zırh parçasını, trimsiz eşdeğer bir parçayla değiştirirken, her iki öğe de artık UI yuvalarında doğru şekilde işleniyor

DEVE

  • Develer artık oturduktan sonra yukarı veya aşağı bakmak yerine başlarını düzeltiyor ( MCPE-163501 )
  • Develerin kafaları artık yukarı bakarken yolculara takılmıyor ( MCPE-164719 )
  • Camel’in gösterge çubuğu artık Pocket UI’de de görüntüleniyor ( MCPE-163475 )
  • Camel’in attan inme ipucu artık düzgün bir şekilde yerelleştirildi ( MCPE-166505 )

TEKNELER

  • Mob’lar artık Bamboo Raft’ları sürerken yüzeyinin üzerinde doğru bir şekilde konumlandırılıyor.

ÖZELLİKLER VE HATA DÜZELTMELERİ

KALKAN ÖZELLEŞTİRME

  • En iyi Vanilya Eşliği özellik isteği! Bir Kalkan, desenini uygulamak için artık bir Sancak ile birleştirilebilir.
    • Afiş kullanım sırasında tüketilir
    • Bir Kalkan, yalnızca daha önce hiçbir desen uygulanmamışsa bir Afiş ile birleştirilebilir

KOKLAYICI

  • Sniffer ve Torchflower artık “deneyden çıkarıldı” ve normal oyun sırasında kullanılabilir
    • Aktif deneysel içeriği olmadığı için Sniffer Deneysel geçişi kaldırıldı
  • Sniffer Egg şimdi mevcut
    • İki Sniffer çiftleştiğinde, hemen bir Snifflet üretmezler; bunun yerine bir Sniffer yumurtası düşürülür
    • Kuluçka
      • Yosun üzerine yerleştirildiğinde, yumurta yaklaşık 10 dakika sonra çatlar.
      • Diğer tüm bloklarda, yaklaşık 20 dakikada yumurtadan çıkacaktır.

SÜRAHİ FABRİKASI

  • Sniffer artık ara sıra bir Pitcher Pod öğesini koklayabilir
    • Bu kapsül, Tarım Arazisine ekildiğinde, beş büyüme aşamasına sahip bir Sürahi Mahsulüne dönüşür.
    • Tamamen büyüdükten sonra, Sürahi Mahsulü hasat edilebilir ve iki blok boyunda Sürahi Bitkisi elde edilebilir.

MEŞALE ÇİÇEĞİ

  • Oyuncular tarafından yerleştirilen meşale çiçekleri artık bloklarında görsel olarak rastgele konumlara sahip ve isabet kutuları ile hizalanıyor ( MCPE-167176 )
  • Torchflower Tohumları artık Kompostlayıcıda kullanılabilir ( MCPE-167200 )
  • Tohumlardan yetiştirilen Torchflower artık modelle eşleşen bir hitbox’a sahip ( MCPE-167177 )
  • Arılar artık tozlaşıyor Torchflowers ve Torchflowers artık Arıları cezbetmek ve üremek için kullanılabilir ( MCPE-167220 )
  • Tarım Arazisine ekilen tamamen büyümüş bir Torchflower üzerinde Pick Block kullanmak artık Torchflower Seeds ( MCPE-167217 ) yerine bir Torchflower veriyor.
  • Şüpheli Güveç artık Torchflower ile üretilebilir ( MCPE-167977 )
  • Tavuklar ve Papağanlar artık Torchflower Tohumlarını yiyebilir ( MCPE-167975 )
    • Torchflower Tohumları artık Papağanları evcilleştirmek için kullanılabilir
    • Meşale Çiçeği Tohumları artık Tavukları cezbetmek ve yetiştirmek için kullanılabilir

VANİLYA PARİTESİ

  • Woodland Mansion’ın girişinde artık Cobblestone Slabs kullanılıyor ( MCPE-169038 )
  • Demir Çubuklar ve Cam Paneller artık Pistonlara bağlanabilir ( MCPE-64745 )
  • Ölü Çalı artık Çim Blokları ve Yosun Blokları üzerine yerleştirilebilir ( MCPE-125931 )
  • Black Terracotta’nın harita rengi artık Java Edition ( MCPE-166791 ) ile eşleşiyor

ULAŞILABİLİRLİK

  • Ekran okuyucu artık depolama menüsündeki “dünyayı sil” düğmesinin işlevini açıklıyor
  • Depolama Ayarları menüsündeki Dünyalar listesi için başlığın içindeki metnin kontrastı ayarlandı

OYNANIŞ

  • Nadir durumlarda bir Pistonun görünmez hale gelmesi sorunu giderildi.
  • Oyuncular artık yüksek hızlarda suya düşerken düşme hasarı almıyor ( MCPE-152485 )
  • Oyuncular artık Çiftlik Arazisi Bloklarının üzerine atladıktan sonra düşmüyor
  • Oyuncular, tam bir blok haline gelen blok üzerinde duruyorlarsa artık Çamur Blokları veya Tarım Arazisi Bloklarından düşmeyecekler ( MCPE-164677 )
  • Etkileşimli bir bloğa gizlice girerken blok yerleştirmenin istemci yetkili hareketinde ( MCPE-168280 ) amaçlandığı gibi çalışmamasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Zırh Standları pozunun, oyuncu gizlice tutulup uçarken sağ tıklandığında değişmemesine neden olan bir sorun düzeltildi ( MCPE-168548 )
  • Ağırlıklı Baskı Plakaları artık birden fazla öğe üste yerleştirildiğinde sinyal güçlerini anında güncelliyor ( MCPE-156773 )

BLOKLAR

  • Woodland Mansions’da üretilen Ahşap Kütükler artık doğru cepheye sahip ( MCPE-168387 )
  • Gereksiz lava_cauldron bloğu kaldırıldı ( MCPE-39974 )
  • Sculk Sensörlerinin üstüne çıkan, düşen, zıplayan veya inen oyuncuların ve çetelerin yaydığı sesler artık “Oyuncular” ses kaydırıcısından etkileniyor

OYUNCU

  • Ölüm ekranında Ana Menü seçeneğini seçtikten sonra, o dünyaya geri dönerken oyuncunun isabet kutusu doğru boyutta olacaktır ( MCPE-167045 )

GENEL

  • İstemciler tarafından aynı makinede yerel olarak barındırılan özel bir sunucunun bulunmamasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Oyuncu pelerinlerinin ileriye doğru hareket ederken ve yana bakarken kanat çırpmayı durdurmasına neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-153446 )
  • Şeker Kamışı artık su altında üretildiğinde hava cebi oluşturmuyor ( MCPE-161096 )
  • Minecraft:spawn_entity’ye spawn_item_event olayı eklendi . Bu olay, bir öğe ortaya çıktığında çağrılır.
  • Birincil kullanıcı görünümünün yüklenmesi için toplam 15 saniyeye kadar bekleyecek bir dünyaya yüklenirken bir ilerleme işleyicisi eklendi
  • Başlatmak ve başlangıç ​​ekranına yüklemek için gereken süre azaltıldı
  • Render Dragon’un her yerde lansmanını kutlamak için yeni bir açılış metni eklendi

GRAFİKSEL

  • RTX’te, aydan gelen su altı ışık huzmelerinin ay hareketli görüntüsünün ( MCPE-118898 ) zıt açısından kaynaklanacağı bir sorun düzeltildi

ÖĞE OLUŞTURMA

  • Kırık ve kırılmamış Elytra artık elde, dünyada ve Öğe Çerçevelerinde doğru simgeyle işleniyor ( MCPE-19700 )

ÇETELER

  • Ghast’lar artık ateş toplarını göz hizasında değil, ağızlarından fırlatıyor ( MCPE-35202 )
  • Çizmeler artık insansı çeteler ve Zırh Standları tarafından giyildiğinde z-dövüşü yapmıyor
  • Tozlukların “bacak” ve “kemer” kısımları artık insansı çeteler ve Zırh Standları tarafından giyildiğinde z-dövüşü yapmıyor

ÇOK OYUNCULU

  • iOS artık yerel ağdaki oyunları bulmak için Yerel Ağ erişimi istiyor

KULLANICI ARAYÜZÜ

  • Arkadaş eklemek için yükleme animasyonu artık doğru boyutta ( MCPE-159261 )
  • Blok türü simgesi artık Komut Bloğu kullanıcı arabirimi ekranında görünür ( MCPE-159970 )
  • Alan yetersiz hatası ( MCPE-162455 ) ile karşılaşıldığında yeniden deneme bulut eşitleme istemini gösterme
  • Ekran kullanıcı arabirimi artık bir denetleyici kullanırken her zaman kontrole odaklanıyor
  • Artı işaretinin yeni ölüm ekranında görünebileceği bir hata düzeltildi
  • Metin biçimlendirme kodlarının yeni ölüm ekranında gösterilmesine neden olan bir hata düzeltildi
  • VR’de yeniden doğmanın bazen oyuncunun ölüm ekranında softlock yapmasına neden olan hatayı düzeltin
  • Tam VR’de yeni ölüm ekranında kaplama rengi değiştirildi
  • Yeni ölüm ekranına yeni bir kamera efekti eklendi
  • Dünya küçük resimlerinin çözünürlüğünü iki katına çıkardı
  • Dünya etiketi, yalnızca Holiday Creator Özellikleri deneyini kullanan dünyalarda artık “-deneysel” göstermeyecek şekilde değiştirildi

TEKNİK GÜNCELLEMELER

EDİTÖR

  • Kullanımdan kaldırılan ek bloklar kaldırıldı ve blokları alfabetik olarak sıralayacak şekilde güncellendi
  • Molang animasyonunun Guardian çeteleri için Editör’de duraklaması düzeltildi
  • Araç Modunda ölen Editör oyuncusu düzeltildi
  • /execute ve komut bloğu için devre dışı bırakılan komut yürütme düzeltildi
  • Düzenleyici’de kapalı ifade ve başarı boşlukları

KOMUTLAR

  • Bir eğik çizgi komutu yazarken, otomatik tamamlama artık zaten yazılan komutun parçası olan blok durumlarını önermez ( MCPE-168055 )
  • Komutları hazırlarken, en çok komut penceresini dünyada ilk kez açarken ve aynı zamanda eski komut sürümleri için Komut Blokları yüklerken fark edilen iyileştirilmiş performans
  • Komutlar “halı” ile çalışmaya devam edecek, ancak komut isteminde yalnızca yeni halı adı önerilecek
    • “halı” bloğu artık “beyaz_halı”, “turuncu_halı”, “macenta_halı”, “ışık_mavi_halı”, “yellow_carpet”, “lime_carpet”, “pink_carpet”, “gray_carpet”, “light_gray_carpet” olmak üzere 16 rengin benzersiz varyantlarına ayrılmıştır. , “camgöbeği_halı”, “mor_halı”, “mavi_halı”, “kahverengi_halı”, “yeşil_halı”, “kırmızı_halı”, “siyah_halı”
  • Komutlar “log” ile çalışmaya devam eder, ancak komut isteminde “log” önerilmez, bunun yerine yeni adlar
    • “log”, “oak_log”, “spruce_log”, “birch_log” ve “jungle_log” gibi benzersiz örneklere bölündü
    • “log2”, “acacia_log” ve “dark-oak_log” olmak üzere benzersiz örneklere bölündü
  • Komutlar “coral” ile çalışmaya devam edecek, ancak komut isteminde “coral” önerilmeyecek, bunun yerine yeni adlar
    • “coral”, “tube_coral”, “brain_coral”, “bubble_coral”, “fire_coral”, “horn_coral”, “dead_tube_coral”, “dead_brain_coral”, “dead_bubble_coral”, “dead_fire_coral” ve “dead_horn_coral” gibi benzersiz örneklere ayrıldı

EKLENTİLER

  • cape_flap_amount’ta oyuncunun pelerinlerinin ileriye doğru hareket ederken kanat çırpmayı durdurmasına ve kullanılan dönüşü oyuncunun vücut dönüşüne çevirmesine neden olan bir hata giderildi ( MCPE-153446 )

GENEL

  • JSON formatları 1.16.100’ü ve 1.17.0’dan sonraki formatları kullanan özel öğeler, kullanılan Tatil bileşeni yoksa Holiday Creator Özelliği geçişi olmadan yüklenebilir
  • Minecraft :sürtünme bileşeni, zemin sürtünmesini hesaplarken artık göz ardı edilmiyor

ÖĞELER

  • Fırça veya Dürbün kullanmak veya bir Elma yemek gibi herhangi bir öğe kullanımı, artık Sculk Sensörleri ve Muhafızlar tarafından toplanan titreşimlere neden olan öğe etkileşimi olayları gönderiyor.
  • Varlık Yerleştirici öğe bileşenine sahip öğeler , “dispense_on” alanı boşsa artık hava bloklarında aktörü başarıyla oluşturacak
  • Entity Placer öğe bileşenine sahip öğeler, artık bir Mob Spawner’da, Spawner’ın aktör yumurtlama türünü değiştirmek için kullanılabilir. Öğenin biçim sürümü en az 1.19.80 olmalıdır
  • İşlevsel olmayan ‘on_repaired’ parametresi ‘minecraft:repairable’ öğe bileşeninden kaldırıldı

MOLANG

  • Bazı Marketplace paketlerinin yüklenmesini engelleyen bir kilitlenme düzeltildi
    • Artık her Molang ifadesinin sahip olabileceği iç içe geçmiş alt ifadelerin miktarında bir sınır vardır.

DENEYSEL TEKNİK GÜNCELLEMELER

EKLENTİLER VE KOMUT DOSYASI MOTORU

  • Blok JSON’da BlockTraits için deneysel destek eklendi. BlockTraits, içerik oluşturucuların veri odaklı bloklara Vanilla BlockStates ve ayarlayıcı işlevleri eklemeleri için bir kısayoldur.
    • PlacementDirection (“minecraft:placement_direction”) BlockTrait’i ayrıştırabilir (“minecraft:cardinal_direction” BlockState ve onPlayerPlace ayarlayıcı işlevini ekler)
    • Block_property Molang sorgularında ve set_block_property EventResponses’ta “placement_direction” özelliğini uygulayan bloklarda “minecraft:cardinal_direction” durumuna erişebilir
    • Not: BlockTraits’in JSON’da kullanımı şu anda “Yaklaşan Oluşturucu Özellikleri” geçişinin arkasındadır.

KOMUT DOSYASI

  • Sistem Olayları
    • Bir Before olayında durum güncellemelerinin yürütülmesine ilişkin bazı kısıtlamalar ile, olayların farklı önce* ve sonra* işlenmesine daha fazla ayrılması:
    • Tüm olaylardan önce olaylardan world.beforeEvents özelliğine taşındı . “Önce” öneki kaldırıldı. Olay geri aramalarından önce dünya durumunu değiştiren işlevler yasaktır. Salt okunur yöntemlere ve özelliklere izin verilir. Küme yöntemleri, olay nesnesinin kendisiyle sınırlıdır. Kısıtlanmış yöntemlerin ve özelliklerin herhangi bir şekilde kullanılması bir istisna oluşturur.
    • Örneğin, event.beforeWatchdogTerminate artık bir “önce” olayı olarak değerlendiriliyor. Olay geri aramalarından önce dünya durumunu değiştiren işlevler yasaktır. Salt okunur yöntemlere ve özelliklere izin verilir. Küme yöntemleri, olay nesnesinin kendisiyle sınırlıdır. Kısıtlanmış yöntemlerin ve özelliklerin herhangi bir şekilde kullanılması bir istisna oluşturur
    • Örneğin, event.scriptEventRequired artık bir “sonra” olayı olarak değerlendiriliyor. Olaydan sonra geri aramalar ertelenmiş bir şekilde yürütülür. /scriptEvent öğesinin kullanılması, komut dosyasını daha sonraki bir noktada yürütmek üzere kuyruğa alır
  • Yeniden Adlandırılan Komut Dosyası Olayları
    • Before Events, *BeforeEvent olarak yeniden adlandırıldı ve olay sinyalleri, *BeforeEventSignal olarak yeniden adlandırıldı
      • Örnek: BeforeItemUseEvent, ItemUseBeforeEvent olarak yeniden adlandırıldı ve BeforeItemUseEventSignal , ItemUseBeforeEventSignal olarak yeniden adlandırıldı
    • Diğer olayların adı *AfterEvent olarak değiştirildi ve olay sinyallerinin adı *AfterEventSignal olarak değiştirildi
      • Örnek: WeatherChangedEvent, WeatherChangedAfterEvent olarak yeniden adlandırıldı ve WeatherChangedEventSignal, WeatherChangedAfterEventSignal olarak yeniden adlandırıldı
    • sohbet etkinliğinin adı chatSend olarak değiştirildi
      • olaylar.beforeChat, world.events.beforeChatSend olarak yeniden adlandırıldı
      • events.chat, world.events.chatSend olarak yeniden adlandırıldı
      • BeforeChatEvent, ChatSendBeforeEvent olarak yeniden adlandırıldı
      • BeforeChatEventSignal, ChatSendBeforeEventSignal olarak yeniden adlandırıldı
      • ChatEvent, ChatSendAfterEvent olarak yeniden adlandırıldı
      • ChatEventSignal, ChatSendAfterEventSignal olarak yeniden adlandırıldı
    • özel blok özelliklerini çözememesine neden olan bir hata düzeltildi
    • Puan tahtası , Entity.scoreboardIdentity olarak yeniden adlandırıldı
    • Öğe Etkinlikleri
      • ItemStartUseOnEvent artık yalnızca bir yapı eylemi gerçekleştirirken etkileşimde bulunulan ilk blok için tetikleniyor
      • ItemUseOnEvent artık yalnızca öğe bir blokta başarıyla kullanılıyorsa tetikleniyor
      • ItemUseOnEvent özelliği blockLocation: Vec3, blok olarak değiştirildi : Block
      • ItemStartUseOnEvent özelliği blockLocation: Vec3, blok olarak değiştirildi : Block
      • ItemStopUseOnEvent özelliği blockLocation: Vec3, blok olarak değiştirildi : Block
      • ProjectileHitEvent özelliği faceLocation: Vec2, faceLocation: Vec3 olarak değiştirildi – Bu konum, bloğun kuzeybatı alt köşesine göredir
      • ItemUseOnEvent özelliği faceLocation: Vec2, faceLocation: Vec3 olarak değiştirildi – Bu konum, bloğun kuzeybatı alt köşesine göredir
    • varlık
      • TeleportOptions arayüzü eklendi {boyut?: Boyut, döndürme?: Vektör2, tutmaVelocity?: boolean, faceLocation?: Vektör3, checkForBlocks?: boolean}
      • Arayüz eklendi Vector2 {x: sayı, y: sayı}
      • tryTeleport(konum: Vector3, teleportOptions?: teleportOptions) işlevi eklendi : boolean – Varlığı ışınlamaya çalışır ve varlık güvenli bir şekilde ışınlanamıyorsa false döndürür (ışınlanma konumunu veya yüksüz öbeği çevreleyen bloklar)
      • Teleport işlevi ışınlanmaya değiştirildi ( konum: Vector3, teleportOptions?: teleportOptions): geçersiz – Bir varlığı ışınlar
    • setRotation işlevi setRotation(rotation: Vector2) olarak değiştirildi: void – Varlığın dönüşünü ayarlar
    • getRotation işlevi getRotation() olarak değiştirildi : Vector2 – Varlığın dönüşünü alır
    • Güncellenmiş işlev addTag(tag: string): boolean – Etiket 256 karakterden az olmalıdır
    • Void yerine boole döndürmek için kill yöntemi güncellendi . Dönen değer true ise, varlık öldürülebilir, aksi takdirde false
    • EntityApplyDamageOptions arabirimi eklendi . ApplyDamage’da girdi olarak kullanılacak hasarın kaynağı hakkında ek seçenekler
    • EntityApplyDamageByProjectileOptions arabirimi eklendi . Fırlatma hasarı durumunda ApplyDamage’da girdi olarak kullanılacak hasarın kaynağı hakkında ek seçenekler
      • ApplyDamage yöntemi güncellendi . Parametre kaynağı olarak yeniden adlandırıldı options . EntityDamageSource olan parametre türü de EntityApplyDamageOptions | EntityApplyDamageByProjectileOptions
    • Simüle Oyuncu
      • getHeadRotation işlevi getHeadRotation() olarak değiştirildi: Vector2 – Simüle edilmiş oyuncunun kafa döndürmesini sağlar
    • TitleDisplayOptions artık kayan noktalı değerleri kabul edecek
    • Sırasıyla playSound ve player.playSound ile kullanım için yeni WorldSoundOptions ve PlayerSoundOptions arayüz türleri eklendi
      • playSound artık bir konum bağımsız değişkeni gerektiriyor
      • playMusic vequeueMusic çağrılırken , ses 0.0’dan küçükse artık bir hata atılacak
      • playMusic vequeueMusic çağrılırken , fade 0.0’dan küçükse artık bir hata atılacak
      • playSound çağrılırken , perde 0,01’den küçükse artık bir hata atılacak
      • playSound çağrılırken , ses seviyesi 0.0’dan küçükse artık bir hata atılacak
      • playSound çağrılırken , perde 0,01’den küçükse artık bir hata atılacak
      • playSound çağrılırken , ses seviyesi 0.0’dan küçükse artık bir hata atılacak
    • “dye_powder” öğe bileşeni kaldırıldı
    • Varlık nesneleri artık boyut değişiklikleri ve öbek yeniden yükleme boyunca devam ediyor. Bu, geçersiz bir Varlığa referansınız varsa, Varlık aktarıldıktan veya yeniden yüklendikten sonra kullanılabilir hale geleceği anlamına gelir. Bir Varlığın yüklenip yüklenmediğini, lifelifeState özelliğini okuyarak kontrol edebilirsiniz.
    • Salt okunur özellik eklendi lifelifeState – Varlığın ömür boyu durumunu döndürür. Geçerli değerler arasında “yüklü” ve “yüksüz” bulunur
    • ItemDefinitionTriggeredEvent
      • Özellik öğesi, itemStack olarak yeniden adlandırıldı
    • ItemStartUseOnEvent
      • Özellik öğesi, itemStack olarak yeniden adlandırıldı
      • GetBlockLocation işlevi, salt okunur blockLocation özelliğiyle değiştirildi: Vector3
      • getBuildBlockLocation işlevi kaldırıldı
    • ItemStopUseOnEvent
      • Özellik öğesi, itemStack olarak yeniden adlandırıldı
      • GetBlockLocation işlevi, salt okunur blockLocation özelliğiyle değiştirildi: Vector3
    • ItemUseEvent
      • Özellik öğesi, itemStack olarak yeniden adlandırıldı
    • ItemUseOnEvent
      • Özellik öğesi, itemStack olarak yeniden adlandırıldı
      • GetBlockLocation işlevi, salt okunur blockLocation özelliğiyle değiştirildi: Vector3
      • faceLocationX ve faceLocation özellikleri , salt okunur faceLocation: Vector2 özelliğiyle değiştirildi
    • BlockHitInformation
      • faceLocationX ve faceLocation özellikleri , salt okunur faceLocation: Vector2 özelliğiyle değiştirildi

MINECRAFT ÖNİZLEME VE BETA HAKKINDA BİLGİLER: 

  • Bu devam eden çalışma sürümleri kararsız olabilir ve son sürüm kalitesini temsil etmeyebilir
  • Minecraft Preview; Xbox, Windows 10/11 ve iOS cihazlarda mevcuttur. Daha fazla bilgi aka.ms/PreviewFAQ adresinde bulunabilir. 
  • Beta, Android’de (Google Play) mevcuttur. Betaya katılmak veya betadan ayrılmak için   ayrıntılı talimatlar için aka.ms/JoinMCBeta adresine bakın.

Her zaman olduğu gibi, aka.ms/MinecraftBeta adresinde en son tam değişiklik günlüğüne göz atabilirsiniz  . İyi şanslar ve Minecraft Önizleme güncellemesinin tadını çıkarın!

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.