MCPE GüncellemeleriMinecraft

Minecraft Beta ve Önizleme – 1.20.0.22

Minecraft Bedrock için 1.20.0.22 beta güncelleme sürüm numarası versiyonu çıktı. Android, iOS, Xbox, Playstation ve Switch için kullanılabilir.

Minecraft Önizleme ve Beta ile ilgili bilgiler: 

  • Bu devam eden çalışma sürümleri kararsız olabilir ve son sürüm kalitesini temsil etmeyebilir 
  • Minecraft Preview; Xbox, Windows 10/11 ve iOS cihazlarda mevcuttur. Daha fazla bilgi aka.ms/PreviewFAQ adresinde bulunabilir. 
  • Beta, Android’de (Google Play) mevcuttur. Betaya katılmak veya betadan ayrılmak için    ayrıntılı talimatlar için aka.ms/JoinMCBeta adresine bakın.

Selamlar, Minecraftçılar! Bu haftanın Minecraft Önizlemesi ve Beta sürümü burada ve beraberinde pek çok yeni ve heyecan verici düzeltme ve özellik getiriyor. Bir dizi yepyeni müzik parçasından deneysel kamera komutlarının tanıtımına kadar test edilecek çok şey var! Sizden haber almayı çok seviyoruz, bu nedenle lütfen bize geri bildiriminizi ve hata raporlarınızı gönderin ! O halde, daha fazla uzatmadan ayrıntılara dalalım ve bu son Minecraft Önizlemesinin neler sunabileceğini görelim!

Bilinen Sorunlar

  • Oyuncular, Windows veya Xbox’ta oyuncular tarafından barındırılan LAN oturumlarına bağlanamıyor

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Müzik

  • Aaron Cherof’un aşağıdaki yeni müzik parçaları Cherry Groves, Desert, Jungle, Mesa ve Flower Forest biyomlarına eklendi
    • Tanıdık Bir Oda
    • bromeliad
    • Hilal Tepeleri
    • Rüzgardaki Yankı

Şüpheli Bloklar

  • Şeker Kamışı, Kaktüs ve Ölü Çalı artık Şüpheli Kum üzerine yerleştirilebilir ( MCPE-169142 ) ( MCPE-169141 )
  • Bambu artık Şüpheli Kum ve Çakıl üzerine yerleştirilebilir ( MCPE-169142 ) ( MCPE-169141 )
  • Şeker Kamışı ve Bambu artık Yosun Bloğuna yerleştirilebilir

Arkeoloji

  • Şüpheli bloklar için sıcak okyanus harabesinde yağmalamak üzere Sniffer Yumurtaları ekleniyor
  • Patika Harabeleri artık kısmen açığa çıkarılmıyor ( MCPE-168869 )
  • Trail Ruins içindeki Suspicious Gravel için ganimet tablolarında artık Bricks için yinelenen girişler yok ( MCPE-168856 )
  • Trail Ruins’te şüpheli blokları temizleyerek elde edilebilecek yeni bir müzik diski eklendi. Müzik Kutusuna konulduğunda Aaron Cherof’un Relic’i çalınır
  • Topluluk geri bildirimlerine dayalı olarak Patika Harabeleri yapıları elden geçirildi
  • Daha fazla yapı varyantı eklendi
  • Kum artık yapıların içinde oluşmuyor
  • Yapılarda oluşan Çakıl ve Kir miktarında ince ayar yapıldı
  • Yapılarda oluşan Şüpheli Çakıl miktarında ince ayar yapıldı
  • Yapı içindeki Şüpheli Çakıl için ganimet tablolarını bölün. Artık Nadir ganimet öğeleri (örn. Çanak Çömlek Parçaları, Smithing Şablonları) için özel bir ganimet tablosu ve daha yaygın ganimetler için özel bir ganimet tablosu (örn. Renkli Cam Pano, Aletler, Mumlar, vb.) var.
  • ‘Çömlek Parçaları’nın adı ‘Çömlek Parçaları’ olarak değiştirildi

Sürahi Bitki ve Sürahi Mahsulü

  • Bitki dokularının daha koyu görünmesi sorunu düzeltildi
  • Pitcher Plant’ten boya yapmak artık bir yerine iki boyayla sonuçlanıyor ( MCPE-169498 )

meşale çiçeği

  • Brown Mooshrooms artık Torchflowers yiyebilir ( MCPE-169607 )

koklayıcı

  • Sniffer artık Torchflower Seeds tarafından cezbedilebilir
  • Sniffer artık öğeleri aramak ve kazmaktan veya ayartılmaktansa üremeyi tercih ediyor
  • Sniffer artık kazarken parçacıklar yaratıyor ( MCPE-167193 )
  • Sniffer artık suda arama ve kazma yapamaz
  • Sniffer yürüyüş döngüsü daha pürüzsüz hale getirildi
  • Sniffer Egg, daha hızlı yumurtadan çıkmayı göstermek için yalnızca Moss bloğuna yerleştirildiğinde parçacıklar yayar

Oynanış

  • Merdivenlerin altında uçarken uçuş artık devre dışı bırakılmıyor ( MCPE-168999 )
  • Arılar artık oyuncuya yemek yerken yemek yeme sesi çıkarmıyor ( MCPE-169567 )

Kullanıcı arayüzü

  • Yeni Trails & Tales Güncelleme açılış ekranı metinleri eklendi
  • “Koordinatları Göster” ayarı etkinleştirildiğinde koordinatlar yeni ölüm ekranında görünmeyecek
  • Yeni Trails & Tales Güncellemesi yükleme ekranı ipuçları eklendi
  • Java Sürümü ( MCPE-165962 ) ile eşleşmek için eksik olan belirli açılış metinlerine ünlem işaretleri eklendi.
  • Develerin bineğinden indirilmesiyle ilgili araç ipucu, diğer binilebilir çetelerinkiyle eşleşecek şekilde güncellendi

Öğeler

  • Yükseltici Zırh Kırpma Smithing Şablonu simgesi bir piksel sağa taşındı ( MCPE-168934 )
  • Wayfinder Armor Trim Smithing Template simgesi bir piksel sağa taşındı ( MCPE-168934 )
  • Bazı durumlarda bir öğe çerçevesindeki bir öğenin çok küçük olmasına neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-163399 )

Sculk Sensör Aşamaları

  • Sculk Sensörleri ve Kalibre Edilmiş Sculk Sensörleri artık üç faza sahiptir: Aktif Değil, Aktif ve Bekleme Süresi
  • Varsayılan aşama Etkin değil
    • Bu aşama, blok bir titreşim alana kadar süresiz olarak sürer.
    • Bu aşamada blok, programlanana kadar yakındaki titreşimleri dinleyebilir.
  • Programlanmış bir titreşim alındığında, blok Aktif faza geçer
    • Bu aşama, Sculk Sensörleri için 30 oyun adımı ve Kalibre Edilmiş Sculk Sensörleri için 10 oyun adımı sürer
    • Bu aşamada, blok yakındaki titreşimleri dinlemeyi bırakır, dallarını kıpırdatır ve bir Redstone sinyali ve ışığı yayar.
  • Aktif faz bittikten sonra, blok bir Soğuma fazına geçer.
    • Bu aşama 10 oyun tikleri sürer
    • Bu aşamada, blok dallarını kıpırdatmaya devam eder, ancak artık bir Redstone sinyali veya ışık yaymaz.
    • Son olarak, bu aşama bittiğinde, blok tekrar Aktif Olmayan aşamaya geçecektir.
  • Önceden, bu aşamaların farklı zamanlamaları vardı:
    • Aktif aşama, Sculk Sensörleri için 40 oyun tıklaması ve Kalibre Edilmiş Sculk Sensörleri için 20 oyun tıklaması sürdü.
    • Soğuma aşaması yoktu
  • Bu faz zamanlamaları, etkinleştirilen düzeneklerin kendilerine güç sağlayan Sculk Sensörünü yinelemeli olarak etkinleştirmesi daha az yaygın olacak şekilde ayarlandı.

Teknik Güncellemeler

Eklentiler ve Komut Dosyası Motoru

  • Kabak blokları, int türü “yön” durumu yerine “minecraft:cardinal_direction” dize türü durumunu kullanır

komutlar

  • Öğe komut seçici artık bir oyuncunun envanterinde dolu bir Harita veya Havai Fişek Yıldızı olup olmadığını doğru bir şekilde algılıyor
  • “inputpermission” komutunun artık komut diyaloğu önizlemesinde görüntülenen bir açıklaması var

Ana Kaya Editörü

  • İstemcinin varsayılan komut izin seviyesinin çok oyunculu bir oturumda görüntülenenden farklı olmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Araç modu hareketi artık sabit kodlanmış W/A/S/D/Boşluk/Shift tuşları yerine normal klavye kontrollerini kullanacak. Hareket bağlamaları artık ayarlar menüsünden özelleştirilebilir, ancak diğer düzenleyici eylemleri tarafından kullanılıyorsa bazı tuşlar kullanılamayabilir

Öğeler

  • “Minecraft:record” özelliğine sahip özel öğeler, fareyle üzerine gelinen metinde ve Müzik Kutusunda çalarken doğru ses tanımını gösterir

Deneysel Teknik Özellikler

Eklentiler

  • “minecraft:cardinal_direction” ve “minecraft:facing_direction” durumları int’den dize türüne değiştirildi.
    • “minecraft:cardinal_direction” dört değere sahiptir [“kuzey”, “güney”, “doğu”, “batı”]
    • “minecraft:facing_direction” altı değere sahiptir [“aşağı”, “yukarı”, “kuzey”, “güney”, “doğu”, “batı”]
  • Özel kamera perspektiflerine izin vermek için yeni bir deneysel Kameralar geçişi eklendi
  • “Knockback_resistance” öğe bileşeni kaldırıldı

API

  • Yeni API’ler beta sürümünden kararlı @minecraft/server 1.2.0 sürümüne taşındı:
    • ApplyDamage  (miktar sayı, seçenekler?: EntityApplyDamageByProjectileOptions | EntityApplyDamageOptions): boole değerini 2.0’a  taşıma
    • kill(): boole değerini 2.0’a  taşıma 
    • EntityApplyDamageOptions’ı 2.0’a  Taşıma  _
    • EntityApplyDamageByProjectileOptions’ı 2.0’a  Taşıma  _
    • EntityDamageCause’u 2.0’a  Taşıma  _
    • addTag(tag: string ) 2.0’a  taşınıyor 
    • removeTag(tag: string) öğesini  2.0’a taşıma 
    • hasTag(tag: string ) 2.0’a  taşınıyor 
    • getTags()’ i  2.0’a taşıma 
    • Container ve  BlockInventoryComponent  ve  EntityInventoryComponent  2.0’a  Taşındı  _
    • Müzik API’leri beta sürümünden kararlı sürüme taşındı
    • Sound API’leri beta sürümünden kararlı sürüme taşındı
    • ModalFormData ,  MessageFormData ve  ActionFormData 0.0’a  taşındı  _
    • MessageFormResponse yanıtında,  seçimin  hangi  düğmenin seçildiğinden tersine çevrildiği hata düzeltildi. button1  artık sol butona atıfta bulunur ve   0  seçimiyle sonuçlanır ve button2  artık sağ butona atıfta bulunur ve   1 seçimiyle sonuçlanır
    • ItemStack oluşturucu ve alıcı API’leri  2.0’a taşındı 
    • EntityItemComponent ,  ItemComponent ,  ItemType ve  ItemLockMode  2.0’a  Taşındı  _
    • ApplyImpulse(vector: Vector3): geçersizliği 2.0’a  taşıma 
    • ApplyKnockback  (yönX: sayı, yönZ: sayı, yatayStrength: sayı, dikeyStrength: sayı): geçersiz’i 2.0’a taşıma 
    • clearVelocity( ) : void’i 2.0’a  taşıma 
    • runCommand beta’dan  2.0’a taşındı 
  • Büyüler
    • MinecraftEnchantmentTypes sınıfı kaldırıldı. Minecraft versiyonuna özel bilgiler için @minecraft/vanilla-data modülünden MinecraftEnchantmentTypes kullanın.
    • Büyü türünü belirtmek için tüm Enchantment yöntemlerinde “dizeler” için destek eklendi
  • patlamaların  bir kaynağı olmayabilir çünkü ExplosionBeforeEvent’teki kaynak artık isteğe bağlı bir  özelliktir
  • Ehlileştirilebilir Bileşen
    • TameableComponent’ten  uygulanmamış tameEvent kaldırıldı 
  • Yüklenen ve tıklanan alanların dışındaki işlemleri daha iyi işlemek için güncellenmiş API
  • PositionInUnloadedChunkError: Artık yüklü ve çalışan bir yığında olmayan bir Block nesnesiyle etkileşime girmeye çalışırken istisna atıldı
  • PositionOutOfWorldBoundariesError: Boyut yükseklik aralığının dışındaki bir konumla etkileşime girmeye çalışırken istisna atıldı
  • Boyut
    • getBlock artık, yüklenmemiş bir öbekte bir blok isteniyorsa ‘tanımsız’ döndürebileceğini yansıtmak için isteğe bağlı bir Blok döndürür.
  • İşaretler
    •  İşaretlerin her iki tarafındaki metin ve renkleri almayı ve ayarlamayı desteklemek için BlockSignComponent  üzerindeki  setText ,  getText ,  getRawText ,  setTextDyeColor ve  getTextDyeColor işlevlerine  isteğe bağlı SignSide parametresi eklendi  .
    • BlockSignComponent’e  oyuncuların işareti düzenleyip düzenleyemeyeceğini gösteren isWaxed özelliği  eklendi  .
    •  Oyuncuların işareti düzenlemesini engellemek için BlockSignComponent’e setWaxed yöntemi  eklendi  .
  • Dimension  ve   Entity’de  runCommand ve  runCommandAsync artık bir CommandError ile  başarısız olabilir 
    • runCommand bir CommandError  istisnası atabilir 
    • runCommandAsync,  reddetme işleyicisine bir CommandError iletir 

komutlar

  • Deneysel Kameralar geçişinin bir parçası olarak /camera komutu eklendi
    • Bu komut, özel kamera perspektiflerine geçebilir veya ekranı karartabilir
  •  Seçeneklerin tam listesini almak için /help camera kullanın

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.