MCPE Güncellemeleri

Minecraft Beta & Preview 1.20.20.20 güncellemesi çıktı

Minecraft Beta & Preview 1.20.20.20 güncellemesi Bedrock cihazlar için çıktı ve bazı yenilikler ile birlikte hata düzeltmesi ile gelmektedir.

Minecraft Beta & Preview 1.20.20.20 ile ilgili bilgiler:

  • Bu devam eden çalışma sürümleri kararsız olabilir ve son sürüm kalitesini temsil etmeyebilir
  • Minecraft Preview; Xbox, Windows 10/11 ve iOS cihazlarda mevcuttur. Daha fazla bilgi aka.ms/PreviewFAQ adresinde bulunabilir. 
  • Beta, Android’de (Google Play) mevcuttur. Betaya katılmak veya betadan ayrılmak için ayrıntılı talimatlar için aka.ms/JoinMCBeta adresine bakın.

Minecraft Beta & Preview 1.20.20.20

Yeni bir Minecraft Önizleme ve Beta zamanı! İşte bu güncellemedeki düzeltmelerin ve özelliklerin bir listesi. Lütfen geri bildirimlerinizi ve hata raporlarınızı bize göndermeye devam edin ve iyi eğlenceler!

Deneysel Özellikler

Tarif Kilidini Açma

  • Tarif kilidini açmak için komut satırı otomatik tamamlama eklendi. Hangi tariflerin kilidini açabileceğinizi görmek istediğinizde kullanışlıdır. ( MCPE-171086 )
  • Komut girişlerinin sırası, Java Sürümü ile aynı olacak şekilde değiştirildi. ( MCPE-171098 )
  • Bir komutla tariflerin kilidini açarken bir onay mesajı alacaksınız. Komutun işe yarayıp yaramadığını size bildirir… ( MCPE-171065 )
  • Bedrock’ta bildirim sesi güncellendi. Geri dönüşünüz için teşekkür ederiz! Kilit açma bildirimi için Java swoosh sesinin daha iyi olduğunu söylediniz . Ve haklısın. Biz de değiştirdik. ( MCPE-171116 )
  • Tarif bildirimlerinin süresi artık kaç tarifin kilidi açıldığına göre hesaplanıyor

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Bloklar

  • Oyuncuların Top Snow’da dururken Döşemelerin altında sürünememesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-170994 )
  • Top Snow artık Java Sürümü ile aynı seviyede ve her katmanın farklı bir yüksekliği var

Ses

  • Eksik Dikenler hasar sesi eklendi ve uygun olduğunda çalınır ( MCPE-37335 )
  • Örsler artık kırıldığında, üzerine basıldığında, üzerine düştüğünde vb. uygun sesleri çıkarıyor. ( MCPE-33286 )
  • İskeletler ve Boğulmuşlar artık sırasıyla Oklar ve Üç Dişli Mızrakları ateşlerken sesler çıkarıyor ( MCPE-50609 ) 
  • Varlıklara vurulduğunda Trident Channeling sesi artık çalınıyor ( MCPE-43402 )
  • Boş Haritalar artık oyuncular onları çizdiğinde uygun sesi çıkarıyor 
  • Nether Portalları artık Obsidian çerçeveleri kırıldığında Glass kırılma sesi çıkarıyor ( MCPE-94722 )
  • Oyunculara geri dönen Sadakat Üç Dişli Mızrakları artık seslerini oyuncunun konumunda çalıyor ( MCPE-43831 )
  • Büyük Dripleaf Blokları artık eğimleri sıfırlandığında doğru sesi çalıyor ( MCPE-123488 )
  • Kanallar artık devre dışı bırakıldığında devre dışı bırakma sesini çalıyor ( MCPE-128117 )
  • Yeniden Doğma Çapa Blokları artık ortam seslerini doğru bir şekilde çalıyor ( MCPE-136484 ) 

parite

  • Düşen bloklar artık bir tekneye düşerken kırılacak
  • Wandering Trader artık Kiraz Fidanı ticareti de yapıyor ( MCPE-171521 )
  • Java Sürümü ( MCPE-170841 )  ile eşleşmesi için tarama sırasında kamera enterpolasyon oranı güncellendi

komutlar

  • Varlıklar, oyuncunun oluşturma mesafesinin kenarına yakın kaydedilmiş parçalara ışınlandıklarında artık kaybolmuyor

Oynanış

  • Üçüncü şahıs kamera artık Su veya Lav yakınındayken araziden geçmeyecek
  • Ateşin içinde dururken Yaratıcı Mod oyuncularının tutuşmaması düzeltildi. 
  • Oyuncu artık Seyirci Modunda ( MCPE-170907 ) gizlice girmeye veya emeklemeye zorlanmıyor
  • Oyuncu artık binerken sinsice/sürünerek çıkmak zorunda kalıyor ( MCPE-170870 )
  • Oyuncu artık Riptide animasyonu sırasında sinsice ya da emeklemeye zorlanmıyor.
  • Oyuncular artık tarama yapmamaları gerekirken yanlışlıkla taramayı tetiklememeli
  • Taramanın sunucuda doğru şekilde tetiklenmediği bazı senaryolar düzeltildi ( MCPE-171225 )
  • Yaratıcı Modda uçuş moduna girmek artık Elytra süzülmesini doğru bir şekilde iptal edecek ( MCPE-171797 ) 
  • Kaydedilmiş parçanın bozuk olduğu bir dünyaya girerken oluşan çökme düzeltildi ( MCPE-164634 )
  • Dekore Edilmiş Bir Tencereyi Engellemek, artık envanterde doğru vurgulu ipucunu üretecek ( MCPE-171800 )

grafiksel

  • Uç Portal aracılığıyla görüntülenen saydam bloklar artık görünmeyecek veya titremeyecek ( MCPE-162061 ) 
  • Portal efektinin alt yüzü düzeltildi, böylece rengi ve şeffaflığı diğer yüzlerle eşleşiyor
  • Kiraz Yaprağı blokları artık sistem performansına bağlı olarak nispeten büyük bir mesafede parçacık efektleri üretecek

Öğeler

  • Suspicious Stew artık Kreatif envanterinde görünmüyor (yakın zamanda yapılan istenmeyen bir değişiklik envanterde görünmesine neden oldu)

Çeteler

  • Elytra ile süzülme ve Yaratıcı uçuşa geçişle ilgili bir sorun düzeltildi ( MCPE-171797 )
  • Oyuncular tarafından öldürülen köylüler artık ellerinde tuttukları eşyaları düşürmüyor.
  • Zombified Villagers artık virüs bulaştığında doğru meslekleri gösteriyor ( MCPE-80924 )

Mobil Dokunmatik Kontrol Ayarları

  • Joystick Görünürlüğü seçeneği bir açılır menü olarak değiştirildi 
  • Sneak seçeneği bir açılır menü olarak değiştirildi 

Kullanıcı arayüzü

  • “Eski Dünyaları Senkronize Et” düğmesi Ayarlar/Depolama ekranına taşındı

Giriş

  • Xbox’ta kullanıldığında daha duyarlı olması için iyileştirilmiş fare girişi ( MCPE-163671 )

Minecraft Beta & Preview 1.20.20.20 Teknik Güncellemeler

Eklentiler ve Komut Dosyası Motoru

  • Dokusuz işleme denetleyicileri artık bir içerik hatasıyla sonuçlanacak ve yoksayılacak
  • Dünya şablonu bildirimlerinde ” allow_random_seed ” seçeneği için destek eklendi
  • AmethystCluster blokları, ” face_direction ” yerine ” minecraft:block_face ” durumunu kullanır . ” minecraft:block_face ” dize değerlerini kullanır (“aşağı”, “yukarı”, “kuzey”, “güney”, “doğu”, “batı”) 
  • Döşeme blokları, ” top_slot_bit ” yerine ” minecraft:vertical_half ” durumunu kullanır . ” minecraft:vertical_half ” dize değerleri kullanır (“alt”, “üst”) 

Editör

Editör erken geliştirme aşamasındadır ve Windows PC Bedrock Preview yapılarında klavye/fare için kullanılabilir. Düzenleyiciyi nasıl kullanacağınızı öğrenin ve GitHub Tartışma forumuna katılın, hataları yayınlayın, daha ayrıntılı sürüm notlarını görüntüleyin. #BedrockEditor ile bizi sosyal kanallarda etiketleyin .

Bu hafta , v0.4: Editör API Güncellemesi’nin yayınlanmasına işaret ediyor ! Hala erken geliştirme aşamasındayken, onu aşağıdaki destekle yayınladık:

  • Learn.microsoft.com adresinde Düzenleyici Uzantılarına genel bakış makalesi ve API referans belgeleri
  • Başlangıç ​​Kiti : Düzenleyici Uzantıları yapmaya başlamak için gereken derleyici araçlarını ve çeşitli kitaplıkları içerir
  • Kendi Uzantı oluşturma işlemlerinize hızlı bir başlangıç ​​yapmak için ekibimiz tarafından oluşturulan örnekler

Genel Düzenleyici deneyiminde bu hafta yapılan ek düzeltmeler:

  • Araç bölmelerindeki sayı kaydırıcı başparmaklarının bölme sınırlarının dışına taşmasına neden olan bir hata düzeltildi.
  • Araç rayında seçili araca tıklandığında kapalı araç bölmesinin yeniden açılmamasına neden olan bir hata düzeltildi.
  • Yapı boşluğu, ışık ve bariyer bloklarının yalnızca oyuncu onları tutarken görünür olmasına neden olan bir sorun düzeltildi – artık bunlar Düzenleyici’de her zaman görünür durumda.
  • Simülasyon duraklatıldığında oyuncunun vücudunun üçüncü şahıs görünümünde dönmemesine neden olan bir hata düzeltildi.
  • İyileştirilmiş günlük kaydı ve işlem sohbet bildirimlerini günlük paneline taşıdı.
  • Etkin seçim olmadığında seçim gizmo görünürlüğü düzeltildi. Önceden, seçim hacmi yokken, seçim ok gizmoları dünya orijininde (0,0,0) işleniyordu.
  • Seçilen tema artık Hızlı Başlangıç ​​panelinin Yardım sekmesindeki harici bağlantılara doğru şekilde uygulanacaktır.
  • Hızlı Panel sekmelerinden çalışmayan hamburger menüsü düğmesi kaldırıldı.

Öğeler

  • 1.20.20 ve üzeri json formatlarında ” minecraft:hand_ Equipment ” item bileşeni deneysel olarak  yayınlandı
  • ” minecraft:creative_category ” bileşenini json biçimleri 1.20.20 ve üzeri sürümlerde  kullanımdan kaldırın
  • Reklam öğesi grubu ve komut görünürlüğü artık 1.20.20 ve sonraki json biçimlerinde “açıklama” alanında ayarlanabilir 
  • ” minecraft:foil ” öğe bileşeninin adı ” minecraft:glint ” olarak değiştirildi ve 1.20.20 ve üzeri json formatlarında deneysel olarak yayınlandı 
  • Vanilya davranışına uyması için  bir ShooterItemComponent’ten mermilerde kullanılan ateş büyüsü süresi değiştirildi
  • ” minecraft:use_duration ” öğe bileşeni, 1.20.20 ve üzeri json formatlarında deneysel olarak  yayınlandı
  • ” minecraft:stacked_by_data ” öğe bileşeni, 1.20.20 ve üzeri json formatlarında deneysel olarak  yayınlandı

ağ oluşturma

  • Linux adanmış sunucu: Ubuntu 20.04 LTS (Focal Fossa) artık Ubuntu’nun desteklenen minimum sürümüdür. Ubuntu 18.04 LTS artık desteklenmiyor 

sesler

  • Ses tanımları artık min_distance ve max_distance için hem kayan hem de tamsayı değerleri kabul ediyor – bu işlevi kullanmak için lütfen sound_definitions.json ” format_version ” parametresini 1.20.20’ye eşit veya daha büyük olarak ayarlayın ( MCPE-154378 )

Minecraft Beta & Preview 1.20.20.20 Deneysel Teknik Özellikler

API

  • Özel bloklar için ” set_block_property ” ” set_block_state ” e dönüştürüldü
  • DynamicPropertiesDefinition’a  defineVector eklendi  _ 
  • EntityEquipmentInventoryComponent
    • SetEquipment için artık öğenin belirtilen yuvaya donatılıp donatılamayacağını belirten bir boole değeri döndüren yuva doğrulaması uygulandı
    • EntityEquipmentInventoryComponent şu anda yalnızca Oyuncularla sınırlıdır. Ancak, bu bileşeni gelecekteki bir güncellemede çeteler için yeniden sunmayı umuyoruz.
      • getDay 1.4.0’a  taşındı _
      • getTimeOfDay 1.4.0’a  taşındı _
      • setTimeOfDay(timeOfDay: sayı | TimeOfDay ) 1.4.0’a  taşındı
      • getAbsoluteTime 1.4.0’a  taşındı _
      • SetAbsoluteTime(absoluteTime: sayı ) 1.4.0’a  taşındı
    • TimeOfDay 1.4.0’a  taşındı _
      • setLore’a uzunluk kısıtlamaları eklendi  – Her satırda 50 karaktere kadar 20 satıra kadar
      • setLore işlevi  1.4.0’a  taşındı
      • getLore işlevi  1.4.0’a  taşındı
      • SystemAfterEvents sınıfı 1.4.0’a  taşındı 
      • ScriptEventCommandMessageAfterEvent sınıfı  1.4.0’a  taşındı
    • Player onScreenDisplay 1.4.0’a  taşındı
    • TitleDisplayOptions 1.4.0’a  taşındı _
    • Ekran Görüntüsü 1.4.0’a  taşındı

komutlar

  • /scriptevent komutu deneysel olarak yayınlandı

Öğeler

  • ” minecraft:wearable ” bileşenine sahip öğelerin, öğe kullanılarak donatılırken kopyalanma sorunu düzeltildi ( MCPE-159736 ) 
  • Silah olmayan yuvalarda ” minecraft:wearable ” bileşenine sahip öğeler artık istiflenemez ( MCPE-159736 ) 
  • ” minecraft:ignores_permission ” bileşeni  kaldırıldı
  • ” minecraft:mirrored_art ” bileşeni  kaldırıldı
  • json biçimleri 1.20.20 ve sonraki sürümlerde  ” koruma ” alanı ” minecraft:armour ” bileşeninden ” minecraft:wearable ” bileşenine taşındı
  • 1.20.20 ve üzeri json biçimlerinde  ” minecraft:armour ” bileşenini kullanımdan kaldırın
  • ” minecraft:wearable ” bileşeninden işlevsel olmayan ve gereksiz slot seçenekleri kaldırıldı , yani. mainhand, hotbar, envanter, enderchest ve donatılabilir
  • ” Weapon.offhand ” yuvasını kullanan ” minecraft:wearable ” bileşenine sahip öğeler, öğe hotbar’da kullanıldığında artık kuşanılmayacak
  • Özel giyilebilir öğeleri donatmak, genel kuşanma sesini tetikler
  • ” Minecraft:giyilebilir ” bileşenine sahip özel öğeler artık envanterde tıklayıp sürükleyerek veya shift tuşuna basarak donatılabilir

Kullanıcı arayüzü

  • Oyuncular kamera perspektifi değiştirme düğmesine bastığında bir mesaj görüntüler, ancak kamera komutu aracılığıyla belirli bir perspektif zaten ayarlanmıştır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.