MCPE GüncellemeleriMinecraft

Minecraft Bedrock 1.19.70 olarak güncellendi

Minecraft Bedrock güncellemesi yayınlandı ve versiyon 1.19.70 olarak değiştirildi. Bu güncelleme ile birlikte oyuna çok fazla yenilik eklendi.

Minecraft Bedrock Sürümü Güncellemesi

En son Minecraft güncellemesi geldi! Bu sürüm, oyuna çeşitli yaşam kalitesi iyileştirmeleri, at yetiştiriciliğinde değişiklikler ve ayrıca yaklaşan 1.20 güncellemesinden yeni deneysel özellikler olarak Archaeology ve Sniffer‘ın ilk sürümlerini getiriyor. Bakalım içinde ne var!

  • Oyun sırasında meydana gelebilecek birden fazla kilitlenme düzeltildi
  • Atları çiftleştirirken, yavru atın artık hız, zıplama gücü ve sağlık açısından ebeveynlerinden daha iyi olma şansı var.
  • Oyuncu ifadelerinde iyileştirmeler
  • Arkeolojiye ve deneysel özelliklere sahip sniffer mafyasına erken bir göz atın
  • Topluluk tarafından bildirilen 30’dan fazla soruna yönelik düzeltmeler

Lütfen bugs.mojang.com’da yeni hataları bildirmeye ve bildirmeye devam edin ve geri bildiriminizi feedback.minecraft.net adresinden bize bırakın .

DEĞİŞİKLİKLER:

Oyuncu İfadeleri

Bedrock Sürümü’ndeki ifade sisteminde çeşitli iyileştirmeler yapıldı!

  • İfade kullanımı artık sohbette görünüyor
  • İfade çarkı artık geliştirilmiş bir arayüze sahip dört yuvaya sahip
  • Yeni kısayol tuşlarıyla hızlı ifade
  • İfadelerin daha kolay sıralanması
  • Yeni bir karakter oluşturmak artık otomatik olarak dört varsayılan ifadeyi uyguluyor

Daha fazla ayrıntı için Bedrock Sürümü için Yeni İfade Özellikleri makalesine göz atın .

VANİLYA PARİTİ:

Java Sürümü ile uyum sağlamak için, özellikle at yetiştiriciliği, çeteler ve bloklarla uyumlu olması için vanilya paritesinde iyileştirmeler yapılmıştır.

Oynanış

  • Bir veya daha fazla oyuncu ölüm ekranındayken gecenin atlanamaması sorunu giderildi.
  • Yeme ve içme animasyonları artık ekran en boy oranından bağımsız olarak her zaman ortalanmış durumda

Çeteler

  • Damızlık atlar artık rastgele değişkenler üretebilir ( MCPE-129071 )
  • Atları çiftleştirirken, bebek At artık hız, zıplama gücü ve sağlık açısından ebeveynlerinden daha iyi olma şansına sahip. Bu değişikliğin amacı, bir oyuncu iyi ebeveynlerle başlar ve yeterli zaman ve Altın Havuç koyarsa, At yetiştirmeyi harika Atlar elde etmenin uygun bir yolu haline getirmektir.
  • Atlar artık Halılarla kaplı Çitlerin üzerinden itilemez ( MCPE-164717 )
  • Ghast’ların ses seviyesi artık oynatıcıdan uzaklaştıkça azalacak ( MCPE-35222 )
  • Köylüler artık bir köyün dışından bir oyuncu tarafından vurulduğunda öfke parçacıkları yayacak
  • Zombified Piglins’in Nether’de 11’in üzerindeki ışık seviyelerinde ortaya çıkmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Minecart’lar artık çeteleri sıvı bloklara fırlatabilir ( MCPE-120078 )
  • Cadılar artık bir Kamp Ateşi üzerinde dururken bir Ateşe Direnç İksiri içecek

Bloklar

  • Birden çok bloğa bağlı çanlar, bir blok bozulduğunda artık düşmüyor
  • Not Blok ses zayıflaması artık doğrusaldır ( MCPE-164935 )
  • Amethyst blokları ve kümeleri üzerindeki mermilerin çarpma sesleri artık duyulabilir
  • Dead Bush artık, Silk Touch büyüsüne sahip olanlar da dahil olmak üzere Makaslar dışında herhangi bir araçla kırıldığında Çubukları düşürecek. Sarmaşıklar aynı durumda hiçbir şey düşürmez ( MCPE-163246 )

DENEYSEL ÖZELLİKLER:

Sniffer ve Arkeoloji artık Trails & Tales olarak bilinen Minecraft 1.20’ye gelen testler için hazır ! Sniffer ve arkeoloji, bu sürümde deneyebileceğiniz iki deneysel özelliktir.

Bu özellikler hala eksik olduğundan, geliştirme aşamasında olduğundan ve devam eden bir çalışma olarak kabul edildiğinden, deneysel özellikleri etkinleştirmeden önce dünyalarınızı yedeklediğinizden emin olun. Özellikler, dünya ayarlarında “Sonraki Büyük Güncelleme” anahtarı açılarak etkinleştirilebilir.

Arkeoloji

  • Fırça öğesi eklendi
  • Dekore Edilmiş Saksı bloğu eklendi
  • Dört Çömlek Parçası eklendi (Kollar Yukarı, Kafatası, Ödül ve Okçu)
  • Şüpheli Kum bloğu eklendi
  • Çöl Tapınağına Şüpheli Kum eklendi
  • Çöl Kuyusuna Şüpheli Kum Eklendi

Fırçalamak

  • Fırça, nesneleri fırçalamak için kullanabileceğiniz işlenebilir bir öğedir.

Çanak Çömlek Parçaları ve Dekorlu Saksılar

  • Çanak çömlek parçalarının üzerinde resimler vardır. Üretilemezler ve dünyada bulunmaları gerekir. İpucu: Bir Fırçaya ihtiyacınız olacak! Bunlardan dördünü birlikte işleyerek, her iki tarafında bir resim bulunan bir Süslü Saksı oluşturabilirsiniz.
  • Üretim tarifinde Çömlek Parçası yerine Tuğla öğeleri de kullanabilirsiniz. Tuğla eşyalardan yapılmış kenarlarda resim olmayacaktır.
  • Parçalamak ve Çömlek Parçalarını geri almak için herhangi bir blok kırma aletiyle Süslenmiş bir Çömleği parçalayın! Ya da tencereyi kırmadan almak için yumruğunuzla vurun.

şüpheli kum

  • Desert Temples ve Desert Wells artık Suspicious Sand içeriyor. Bu kırılgan bloğu tespit etmek zor ve yok etmesi kolay, bu yüzden dikkatli olun!
  • Şüpheli Kum’u bulmayı başarırsanız ve Fırçanızla fırçalarsanız, uzun zaman önce gömülü olan nesneleri çıkaracaksınız.
  • Size bu Arkeoloji özelliklerine erken bir bakış sunuyoruz. Bunları geliştirmek için daha fazla zaman harcamak istiyoruz. Lütfen iyileştirebileceğimizi veya genişletebileceğimizi düşündüğünüz yerleri bize bildirin!

koklayıcı

  • Sniffer, Minecraft Live 2022’nin mafya oyu kazananı ve hayata getirilen ve oyuna eklenen ilk [HS1] soyu tükenmiş mafyadır.
  • Koklayıcılar baştan çıkarılamaz veya evcilleştirilemez
  • Sniffer’lar pasif dost çetelerdir
  • Sniffer havayı koklar ve ara sıra tohumları kazar

meşale çiçeği

  • Torchflower tohumu tarım arazisine ekilebilir ve bir çiçeğe dönüşebilir.
  • Tohum, iki Sniffer yetiştirmek için kullanılabilir
  • Tam büyümüş çiçek toplanıp yeniden dikilebilir, ancak boya haline de getirilebilir.

DÜZELTMELER:

Kararlılık ve Performans

  • Bir Yapı Bloğu hedeflerken herhangi bir giriş cihazında “Maden” ve “Yerleştir” düğmesine aynı anda basmanın oyunun çökmesine neden olabilmesi sorunu düzeltildi ( MCPE-155689 )
  • Yerel ağ moduna ayarlıyken oturum açmaya çalışırken Nintendo Switch’te oluşan bir kilitlenme düzeltildi
  • 1.8 veya üzeri bir 1.7.1.0 dünyasına girerken meydana gelebilecek bir çökme düzeltildi ( MCPE-165564 )

Oynanış

  • Oyuncunun nişangahı artık yüzerken/kayarken, konumlarının 1 blok yukarısında olmak yerine, önündeki öğelerle düzgün bir şekilde mayınlanıyor/etkileşime geçiyor ( MCPE-57257 )
  • Oyuncular artık hasar veren bloklara dokunurken hızlı hasar almıyor ( MCPE-165347 )
  • Yüzerken/kayarken atılan mermiler artık oyuncunun pozisyonunun yukarısından çıkmıyor ( MCPE-31896 )
  • Yüzerken/kayarken, manuel olarak veya öldükten sonra düşürülen öğeler, artık oyuncunun konumunun üstünden çıkmıyor ( MCPE-31896 )

Çeteler

Bloklar

  • Tüm Düğme türlerinden ve Koldan gelen sesler artık Ses Ayarlarında ( MCPE-166420 ) “Bloklar” kaydırıcısı tarafından kontrol ediliyor
  • Redstone kaynağı artık tek bir bloğa aynı anda farklı yönlerden güç sağlayabilir ( MCPE-163651 )
  • Mangrove Log veya Mangrove Wood’u yok etmek artık düzgün bir şekilde yaprakların çürümesine neden oluyor
  • Bir blokla aynı alanı işgal eden End Crystals, artık o bloğun kaybolmasına neden olmayacak
  • Oyuncular artık bir varlık tarafından yalnızca kısmen engellenen bloklara en iyi Levhaları yerleştirebiliyor ( MCPE-155016 )
  • Oyuncular artık üçüncü şahıs olarak gizlice girerken veya binerken kısmi blokların arkasını göremezler ( MCPE-156273 )
  • Composter artık dolduğunda her zaman bir öğe tüketiyor ( MCPE-162020 )
  • Deneysel blokları deneysel olmayan bir dünyaya Yapı Bloğu kullanılarak içe aktarmak artık etkileşimli olmayan bilinmeyen blokları doğru bir şekilde yerleştirecek
  • Dünya yükseklik sınırlarının dışında inşa etmeyle ilgili hata mesajları artık dünya yükseklik sınırlarındaki bloklarla belirli açılardan etkileşime girildiğinde görünmüyor ( MCPE-152935 )
  • Gözlemcilerin bozuk veriler nedeniyle değişiklikleri algılamamasına neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-150506 )
  • Hazneler artık tam bir bloktan daha düşük yüksekliğe sahip tüm blokların üzerinden üstlerinden öğeleri çekiyor ( MCPE-55824 )

Öğeler

  • Arbaletler artık okları doldururken sallanıyor ( MCPE-152952 )
  • Snow Golem, Wither ve Trader Lama için yumurtalar artık envanterde ve kısayol çubuğunda doğru şekilde görünüyor
  • Yazılı Kitaplar artık oyuncu aynı Yazılı Kitaplara sahip olsa bile envanterde taşınabilir.

Dokunmatik Kontroller

  • Nasıl Oynanır ekranı yeni dokunmatik kontrollerle ilgili bilgilerle güncellendi
  • Bir öğe seçiliyken giriş modlarını Gamepad’den Touch’a değiştirmek, seçili öğeyi envantere döndürür veya düşürür
  • Fırın ekranında, çıkış penceresine iki kez dokunmanın diğer yuvaların seçilemez hale gelmesine neden olan bir sorun düzeltildi ( MCPE-164589 )
  • Küçük bir Sandık açarken yığın bölmenin ilk yuvada otomatik olarak başlatılmasına neden olan bir hata düzeltildi
  • İleri düğmesine basıldığında girişi tutmak için sol ve sağ D-pad düğmelerine izin verildi ( MCPE-155199 )
  • Oyuncu Teknede yüksekten düştüğünde Tekneden ayrıl düğmesi eklendi ( MCPE-158489 )
  • Oyuncuların Kreatif envanterindeki ( MCPE-165790 ) bir öğeye veya bloğa dokunarak kuşanılan zırhı kaldırmasını engelleyen bir sorun düzeltildi.
  • Metin giriş alanları için Android cihazlardaki klavye etkileşiminde ince ayar yapıldı

Kullanıcı arayüzü

  • Yaratıcı oyun modunda ( MCPE-44846 ) bir Üç Dişli Mızrak ile bir bloğu hedeflerken “Maden” ipucunun görünmesi sorunu düzeltildi
  • Marketplace kenar çubuğundaki denetleyici sol çubuğuyla sağa gitmek artık onu daraltıyor
  • Pazar yeri ekranı kenar çubuğuna yeni bir ‘Pazar yeri’ simgesi eklendi
  • Ocean Explorer, Woodland Explorer ve Treasure Maps artık envanterde uygun simgeyi gösteriyor ( MCPE-163464 )
  • Arkadaş Seçenekleri açılır menüsünde fare kaydırmanın açılır içerikleri kaydırmamasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Oturum Açma/Kaydolma ekranının grafik öğelerinin iletişim kutusunun sınırlarının ötesine geçmesi sorunu çözüldü
  • Pocket UI’da yeni bir dünyaya başlarken, metinden konuşmaya kapalı olan oyuncular için “Sohbeti açmak için Sohbeti Aç” mesajı kaldırıldı
  • Fırın çıkış yuvasına çift tıklamak artık öğeyi düşürmeyecek ( MCPE-165079 )
  • Kullanıcı arabirimi için metinden konuşmaya açıkken oynatıcıyı veya kamerayı bir denetleyiciyle hareket ettirmenin anlatıcının “X of Y” demesine neden olan bir hata düzeltildi
  • İlgili dünya dizininde boşluk varsa ( MCPE-166763 ) bir dünya için Dünyayı Düzenle ekranının açılamamasına neden olan bir hata düzeltildi.
  • Sürükleyici VR modunda Nether’e girerken yükleme ekranı artık titremiyor
  • Öğe değiştirme animasyonu artık aynı türdeki ve aynı dayanıklılığa sahip hotbar öğelerini değiştirirken oynatılıyor

Seyirci Modu

  • Üçüncü şahıs görünümünde blokları aşamalı olarak geçmek artık kameranın oyuncunun kafasına doğru yakınlaştırma ve uzaklaştırma yapmasına neden olmuyor ( MCPE-160467 )
  • Bitiş Ağ Geçitleri artık İzleyici Modunda kullanılamaz ( MCPE-165689 )

krallıklar

  • Oyuncu henüz oturum açmadıysa Realms ekranına Oturum Aç düğmesi eklendi
  • “Üyeler” veya “Abonelik” sekmesi tıklandığında “Arkadaş Bul” düğmesi ve “Ülkeyi Kapat” düğmelerinin otomatik odaklanma sorunu düzeltildi
  • Realms’ta ilk Dünya Yarat girişimi kesintiye uğradığında, oyuncuların Realms’ta başka bir dünya yaratamamasına neden olan bir hata düzeltildi
  • Oyuncuların Realms ayarları ekranına ilk girdiklerinde bilinmeyen başlıklara sahip yinelenen uygulanmış paketleri görmelerine neden olan bir hata düzeltildi
  • Realms World’ü sıfırlamak artık World ayarlarını doğru bir şekilde güncelliyor
  • Denetleyicileri kullanırken Play on Realm açılır iletişim kutusundaki Kapat düğmesi kaldırıldı
  • Her işlevin ne yaptığını daha net hale getirmek için dünyayı sıfırla/değiştir onay metni güncellendi
  • Bir daveti kabul ettikten hemen sonra dünya listesinin yeni bir Diyar ile güncellenmemesi düzeltildi.
  • Realms Ayarları->Üyeler’de artık ‘…’ açılır menüsü Enter tuşu ile açılıp/kapatılabilir ve ok tuşları ile gezinilebilir.

TEKNİK GÜNCELLEMELER:

Güncellenmiş Eklenti Şablon Paketleri

Genel

  • Betik içeren davranış paketleri artık dünyalardan kaldırılabilir
  • Öğe ganimet tablosu koşulları, işlevler içinde kullanıldığında artık oyun içinde göz ardı edilmiyor ( MCPE-164582 )
  • Havuç artık can_place_on ve can_destroy öğe bileşenlerinde kullanıldığında öğe ipuçlarında uygun adı gösteriyor ( MCPE-160838 )
  • 1.19.70 ve sonraki JSON biçimlerinde, Blok Permütasyonlarındaki “koşul” alanı geçerli bir Molang dizesi değilse bloklar yüklenemez
  • Crafting Table bileşenine artık “döşeme” eklenmiyor. tablo etiketi oluşturmak için varsayılan olarak blok adını kullanmak için

Yün Blokları

Yün ayrı bloklar halinde düzleştirildi, yani:

  • Beyaz yün
  • turuncu_yün
  • macenta_wool
  • açık_mavi_yün
  • sarı_yün
  • lime_wool
  • pembe_yün
  • gri_yün
  • açık_gri_yün
  • camgöbeği yünü
  • mor_yün
  • mavi_yün
  • kahverengi_yün
  • yeşil_yün
  • kırmızı_yün
  • siyah yün

Komutlar, tarifler, ganimet tabloları vb. hala yün ve yardımcı değer veya renk durumu ile çalışacak , ancak komut isteminde yün önerilmeyecektir. Bunun yerine yeni yün blok adları verilecek.

komutlar

  • Yürütme aktörü yürütmeden önce kaldırıldığında ertelenen komut yürütmeyle ilgili bir kilitlenme düzeltildi ( MCPE-165374 )
  • Summon komutu artık bazı varlıkların belirli bir açıyla ortaya çıkmasına neden olmuyor.
  • 1.19.70 sürümünün ötesinde /clone, /execute, /fill, /setblock ve /testforblock komutlarında “data” alanı desteği kaldırıldı, örn. /setblock ~ ~ ~ minecraft:wool 1’de yalnızca /setblock eşdeğeri olacaktır ~ ~ ~ minecraft:wool [“color”:”orange”] desteklenir
    • İşte bazı ek örnekler[JW1] [JW2] [JW3] :
      • /setblock ~~~ green_wool [] [] eski 0’a eşdeğerdir
      • /setblock ~~~ ahşap [“wood_type”: “meşe”]
      • /setblock ~~~ mercan [“dead_bit” : true , “coral_color” : “blue” ]
      • /setblock ~~~ coral_fan [“coral_fan_direction” : 1, “coral_color” : “pembe”]
      • /setblock ~~~ yün [“renk”: “mavi”]
      • /fill ~ ~ ~ ~5 ~5 ~5 gold_block [] havayı değiştir
    • Komutlar hakkında daha fazla bilgi, Learn.microsoft.com/minecraft/creator/commands adresinde bulunabilir.
  • Hacim bağımsız değişkenleri artık seçicinin konumunu belirlemez ( MCPE-162237 )
  • Hedefleri hacme göre seçmek, artık hit kutusu hacim kutusuyla çakışan tüm varlıkları seçecektir. Bu, 1.19.70 ve sonrası için sürümlendirilmiştir ( MCPE-162237 )
    • Önceki davranış, 1.19.70’ten önceki sürümlerde beklendiği gibi çalışıyor
  • Seçiciler (dx, dy, dz) için birim bağımsız değişkenleri artık değişken değerleri ( MCPE-163863 ) destekliyor
  • Eşyayı değiştir ve ganimet değiştirme blok komutları artık Kazanlara eşya yerleştirmiyor ( MCPE-129472 )
  • Işınlanma komutundaki dönüş artık hedef yerine komutu yürüten kişiye göredir. Komutlarda rotasyonların eski kullanımı, geriye dönük uyumluluk için hedef mob’a göre kalacaktır.

Varlık Özellikleri

  • Diğer olayların neden olduğu aktif davranışların kaldırılmasının bir parçası olarak tetiklenen olaylar tarafından yapılırsa, Varlık Özelliği değeri değişikliklerinin atılabilmesi sorunu düzeltildi

Çeteler

  • Cadı iksiri içme ve menzilli saldırı davranışı artık .json dosyasında tanımlanıyor
  • Bir Mob Spawner’da Bee spawn yumurtaları kullanıldığında oyun artık bir içerik hatası oluşturmayacak

GameTest Çerçevesi (Deneysel)

  • Ölçek
    • AssertEntityPresent’e isteğe bağlı searchDistance  parametresi  eklendi  (entityTypeIdentifier: string, blockLocation: BlockLocation, searchDistance?: sayı, isPresent?: boolean)
    • Test alanında bir varlık örneğinin olup olmadığını kontrol etmek için assertEntityInstancePresentInArea(entity: Entity, isPresent?: boolean)  eklendi 
    • AssertItemEntityPresent’te searchDistance  parametresini isteğe bağlı  hale getirdi 

API (Deneysel)

  • ÖNEMLİ SON DEĞİŞİKLİK: Location ve BlockLocation  sınıfları  artık beta komut dosyası API’sinde mevcut değil. Bu sınıfların tüm kullanımları Vector3  arayüzünü kullanacak şekilde değiştirildi  (yani, { x: 1, y: 2, z: 3} nesneleri)
  • Ayrıca, çağrı yapısında daha tutarlı hale getirmek için nesneler arasında (aşağıda listelenmiştir) özelliklerde ve get/set yöntemlerinde birkaç değişiklik yapıldığını unutmayın.
    • Dünya olayları
    • entityDie  etkinliği eklendi  – Bir varlık öldüğünde tetiklenir
    • ProjectileHit,  Events sınıfında readOnly özelliği olacak şekilde değiştirildi 
  • oyuncu
    • getSpawnPosition yöntemi eklendi – spawnPoint konumunu alır
    • spawnDimension özelliği eklendi – spawnPoint boyutunu alır
    • setSpawn(spawnPosition : Vec3, spawnDimension : Dimension) yöntemi eklendi i spawnPoint’i bir konum ve boyutla ayarlar
    • clearSpawn yöntemi eklendi – spawnPoint konumunu ve boyutunu tanımsız olarak ayarlar
    • Yeniden adlandırılan işlev  sendMessage’a  söyle 
  • Dünya
    • Yeniden adlandırılan işlev,  sendMessage olarak  söylenir 
    • ‘getDefaultSpawnPosition’ yöntemi eklendi – spawnPoint konumunu alır
    • ‘setDefaultSpawn'(spawnPosition : Vec3) yöntemi eklendi – ‘overworld’ boyutunda spawnPoint konumunu ayarlar
  • Sohbet Etkinliğinden Önce
    • getTargets()  işlevi eklendi  : Player[] – Sohbet Oyuncusu hedeflerini alır
    • setTargets(players: Player[]) işlevi eklendi   – Sohbet Oyuncu hedeflerini ayarlar
    • Mülkiyet hedefleri kaldırıldı 
  • BeforeDataDrivenEntityTriggerEvent
    • getModifiers() işlevi eklendi  : DefinitionModifier[]  – Varlık tanımı değiştiricilerini alır
    • setModifiers(değiştiriciler: DefinitionModifier[]) işlevi eklendi   – Varlık tanımı değiştiricilerini ayarlar
    • Kaldırılan özellik değiştiriciler
  • BoolBlockÖzelliği
    • getValidValues() işlevi eklendi  : boolean[]  – BoolBlockProperty için tüm geçerli boole değerlerini alır
    • validValues ​​özelliği kaldırıldı 
  • BlockHitInformation  bir arayüze dönüştürüldü 
  • SohbetEtkinliği
    • getTargets()  işlevi eklendi  : Player[] – Sohbet Oyuncusu hedeflerini alır
    • Mülkiyet hedefleri kaldırıldı 
  • Renk bir arayüze dönüştürüldü
  • DataDrivenEntityTriggerEvent
    • getModifiers() işlevi eklendi  : DefinitionModifier[]  – Varlık tanımı değiştiricilerini alır
    • Kaldırılan özellik  değiştiriciler
  • Tanım Değiştirici
    • getComponentGroupsToAdd() işlevi eklendi  : string[]  – DefinitionModifier ile eklenecek bileşen gruplarını alır
    • setComponentGroupsToAdd(newGroups: string[]) işlevi eklendi  : void – DefinitionModifier  ile eklenecek bileşen gruplarını ayarlar
    • getComponentGroupsToRemove() işlevi eklendi  : string[] – DefinitionModifier  ile kaldırılacak bileşen gruplarını alır
    • setComponentGroupsToRemove(removedGroups: string[]) işlevi eklendi  : void – DefinitionModifier  ile kaldırılacak bileşen gruplarını ayarlar
    • getTriggers() işlevi eklendi  : Trigger[]  – DefinitionModifier’ın olay tetikleyicilerini alır
    • setTriggers(newTriggers: Trigger[]) işlevi eklendi  : void  – DefinitionModifier’ın olay tetikleyicilerini ayarlar
    • componentGroupsToAdd özelliği kaldırıldı 
    • componentGroupsToRemove özelliği kaldırıldı 
    • Özellik tetikleyicileri kaldırıldı 
  • DirectionBlockÖzelliği
    • getValidValues() işlevi eklendi  : Direction[]  – DirectionBlockProperty için tüm geçerli yön numaralandırma değerlerini alır
    • validValues ​​özelliği kaldırıldı 
  • varlık
    • getViewDirection() işlevi eklendi  : Vector3  – Varlığın görünüm yönünü alır
    • getRotation() işlevi eklendi  : XYRotation  – Varlığın dönüşünü alır
    • getVelocity() işlevi eklendi  : Vector  – Varlığın hızını alır
    • viewDirection özelliği kaldırıldı 
    • Özellik rotasyonu kaldırıldı 
    • Özellik hızı kaldırıldı 
  • playAnimation işlevi eklendi (animationName: string, options?: PlayAnimationOptions)
    • Varlıklara impuls uygulama yöntemleriyle bir entityReplaced genel setVelocity çağrısı için belirtilen animasyonu oynatır:
  • clearVelocity()  işlevi eklendi  : void – Varlığın geçerli hızını sıfıra ayarlar
  • ApplyImpulse(vector: Vector3)  işlevi eklendi  : void – Varlığın geçerli hızına dürtü vektörü uygular
  • ApplyKnockback(directionX: number, directionZ: number, horizontalStrength: number, VerticalStrength: number) işlevi eklendi  : void  – Dikey ve yatay güce dayalı olarak, Varlığa belirtilen yönde geri itme uygular
  • setVelocity işlevi kaldırıldı 
  • EntityAgeableComponent
    • getDropItems() işlevi eklendi  : string[]  – Varlık büyüdüğünde düşen öğeleri alır
    • getFeedItems() işlevi eklendi  : EntityDefinitionFeedItem[]  – Varlığa beslenebilecek öğeleri alır
    • dropItems özelliği kaldırıldı 
    • feedItems özelliği kaldırıldı 
  • EntityBreathableComponent
    • getBreatheBlocks() işlevi eklendi  : BlockPermutation[]  – Varlığın nefes alabileceği blokları alır
    • getNonBreatheBlocks() işlevi eklendi  : BlockPermutation[]  – Varlığın nefes alamayacağı blokları alır
    • BreatheBlocks özelliği kaldırıldı 
    • nonBreatheBlocks özelliği kaldırıldı 
  • EntityHealableComponent
    • getFeedItems() işlevi eklendi  : FeedItem[]  – EntityHealableComponent için iyileştirme öğeleri alır
    • Kaldırılan mülk  öğeleri
  • EntityHitInformation  bir arayüze dönüştürüldü 
  • EntityRideableComponent
    • getFamilyTypes() işlevi eklendi  : string[]  – Desteklenen sürücü varlık türlerini alır
    • getSeats() işlevi eklendi  : Seat[]  – Her koltuk için sürücü bilgilerini alır
    • FamilyTypes özelliği kaldırıldı 
    • Özellik koltukları kaldırıldı 
  • EntityTameableComponent
    • getTameItems() işlevi eklendi  : string[]  – EntityTameableComponent’in uysal öğelerini alır
    • tameItems özelliği kaldırıldı 
  • Besleme Öğesi
    • getEffects() işlevi eklendi  : FeedItemEffect[]  – FeedItem’in etkisini alır
    • Özellik efektleri kaldırıldı 
  • IntBlockÖzelliği
    • getValidValues() işlevi eklendi  : number[]  – IntBlockProperty için tüm geçerli tamsayı değerlerini alır
    • validValues ​​özelliği kaldırıldı 
  • ItemDurabilityComponent
    • getDamageRange() işlevi eklendi  : NumberRange  – Öğenin dayanıklılığını kaybetme olasılığını açıklayan sayı aralığını alır
    • Özellik damageRange kaldırıldı 
  • NumberRange  bir arabirime dönüştürüldü 
  • ProjectileHitEvent
    • getBlockHit() işlevi eklendi  : BlockHitInformation – ProjectileHitEvent’ten  blok isabet bilgilerini alır
    • getEntityHit() işlevi eklendi  : EntityHitInformation – ProjectileHitEvent’ten  varlık isabet bilgilerini alır
    • BlockHit özelliği kaldırıldı 
    • entityHit özelliği kaldırıldı 
  • StringBlockÖzelliği
    • getValidValues() işlevi eklendi  : string[]  – StringBlockProperty için tüm geçerli dize değerlerini alır
    • validValues ​​özelliği kaldırıldı 
  • Öğe Yığını
    • ItemStack  artık bir dizi tanımlayıcı kullanılarak oluşturulabilir
    • Yapıcı parametre verileri kaldırıldı 
    • Özellik verileri kaldırıldı 
    • clearLore  işlevi kaldırıldı  – Bilgiyi temizlemek için setLore’u boş bir diziyle veya tanımsız olarak çağırın
    • nameTag  öğesini boş bir dizeye ayarlamak  artık ad etiketini temizleyecektir
    • nameTag’i  255 karakterden uzun bir dizeye ayarlamak  artık bir istisnaya neden olacak
    • Miktarın  maksimum yığın boyutundan daha büyük ayarlanması  , artık değeri maksimum yığın boyutuna sabitleyecektir
    • Miktarı  1’den küçük bir değere ayarlamak  artık bir istisnaya neden olacak
    •  Eşya bilgisi artık setLore(undefined)  veya  setLore([]) çağrılarak temizlenebilir.
    • EntityItemComponent.itemStack’ten  döndürülen ItemStacks’te  ItemStack.getComponent veya  ItemStack.getComponents işlevini çağırmanın başarısız olmasına neden olan bir hata düzeltildi
    • Salt okunur  getMaxAmount özelliği eklendi: sayı  – Öğe için maksimum yığın boyutunu döndürür
    • Salt okunur özellik  isStackable eklendi: bool  – Öğenin istiflenebilir olup olmadığını döndürür
    • isStackableWith(itemStack: ItemStack) işlevi eklendi  : bool  – Öğenin verilen öğeyle istiflenip istiflenemeyeceğini döndürür
    • Salt okunur özellik  türü eklendi: ItemType  – Öğenin türünü döndürür
    • Clone() işlevi eklendi  : ItemStack  – Öğe yığınının bir kopyasını döndürür
    • KeepOnDeath  özelliği eklendi  : bool – Öğenin öldüğünde tutulup tutulmayacağını ayarlar
    • LockMode özelliği eklendi  : ItemLockMode  – Öğenin taşınabileceğini veya bırakılabileceğini ayarlar
    • setCanPlaceOn(blockIdentifiers?: string[])  işlevi eklendi  – Öğenin hangi bloklara yerleştirilebileceğini ayarlar
    •  setCanDestroy(blockIdentifiers?: string[])  işlevi eklendi – Bu öğenin hangi blokları yok edebileceğini ayarlar
  • Konteyner Yuvası
    • clearItem  işlevi kaldırıldı  – Öğeyi temizlemek için setItem öğesini undefined ile çağırın
    • clearLore  işlevi kaldırıldı  – Bilgiyi temizlemek için setLore’u boş bir diziyle veya tanımsız olarak çağırın

Yalnızca veri içeren basit nesneler ve özelliklerle çalışırken daha tutarlı kullanım yöntemlerine yönelik genel değişiklikler:

  • Patlama Etkinliğinden Önce
    • getImpactedBlocks() işlevi eklendi  : Vector3[]  – Patlamadan etkilenen blok konumlarını alır
    • setImpactedBlocks(blocks: Vector3[]) işlevi eklendi  : void  – Patlamadan etkilenen blok konumlarını ayarlar
    • ImpactedBlocks özelliği kaldırıldı 
  • BeforeItemUseOnEvent
    • getBlockLocation() işlevi eklendi  : Vector3  – Etkilenen bloğun konumunu alır
    • BlockLocation özelliği kaldırıldı 
  • BlockInventoryComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockLavaContainerComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • Blok Piston Bileşeni
    • getAttachedBlocks() işlevi eklendi  : Vector3[]  – Bu pistonun etkinleştirilmesinden etkilenen blok konumlarını alır
    • AttachedBlocks özelliği kaldırıldı 
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockPotionContainerComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockRecordPlayerComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockSignComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockSnowContainerComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
  • BlockWaterContainerComponent
    • Mülk konumu kaldırıldı 
    • getHeadLocation() işlevi eklendi  : Vector3  – Varlığın baş konumunu alır
    • headLocation özelliği kaldırıldı 
  • PatlamaEtkinliği
    • getImpactedBlocks() işlevi eklendi  : Vector3[]  – Patlamadan etkilenen blok konumlarını alır
    • ImpactedBlocks özelliği kaldırıldı 
  • ItemStartUseOnEvent
    • getBlockLocation() işlevi eklendi  : Vector3  – Etkilenen bloğun konumunu alır
    • getBuildBlockLocation()  işlevi eklendi  : Vector3 – Ortaya çıkan yapı bloğunun konumunu alır
    • BlockLocation özelliği kaldırıldı 
    • buildBlockLocation özelliği kaldırıldı 
  • ItemStopUseOnEvent
    • getBlockLocation() işlevi eklendi  : Vector3  – Etkilenen bloğun konumunu alır
    • BlockLocation özelliği kaldırıldı 
  • ItemUseOnEvent
    • getBlockLocation()  işlevi eklendi  : Vector3 – Etkilenen bloğun konumunu alır
    • BlockLocation özelliği kaldırıldı 
  • NavigasyonSonucu
    • getPath() işlevi eklendi  : Vector3[]  – Navigasyon rotasını oluşturan blokların konumlarını alır
    • Özellik yolu kaldırıldı 
  • oyuncu
    • getHeadLocation() işlevi eklendi  : Vector3  – Player’ın baş konumunu alır
    • headLocation özelliği kaldırıldı 
  • Engellemek
    • isAir  işlevi eklendi  – Bloğun bir hava bloğu olup olmadığını döndürür (yani boş alan)
    • Eklenen işlev  isLiquid  – Bloğun sıvı olup olmadığını döndürür (örneğin, su bloğu ve lav siyahı sıvı iken hava bloğu ve taş bloğu sıvı değildir)
    • Eklenen işlev  isSolid  – Bloğun katı olup olmadığını döndürür (örneğin, bir parke taşı bloğu ve bir elmas blok sağlamken, bir merdiven bloğu ve bir çit bloğu katı değildir)
    • Aşağıdaki blokların artık bir envanter bileşeni var:
      • Varil
      • işaret
      • Yüksek fırın
      • Demleme standı
      • Dağıtıcı
      • damlalık
      • Fırın
      • huni
      • müzik kutusu
      • Kürsü
      • Sigara içen

Blok Permütasyon

BlockPermutation önemli ölçüde yeniden düzenlendi! Her BlockPermutation artık benzersiz bir JavaScript tanıtıcısını paylaşıyor, bu nedenle tam eşitlik (===) tam olarak aynı durum değerlerini paylaşan permütasyonlar için çalışacak. Ayrıca, XBlockProperty  sınıflarının kaldırılmasını ve şimdi doğrudan özellikleri (boolean | number | string) veya bir süre özellik koleksiyonunu ( Record<string, boolean | number | string) döndürmeyi içeren, permütasyonlarla etkileşimi kolaylaştıran yardımcı yöntemler ekledik. >)

  • Yöntem eşleşmeleri eklendi (blockName: string, property?: BlockProperties): bir bloğu bir BlockPermutation’a karşı isteğe bağlı durumlarla eşleştirmek için kullanılan boolean
  • withProperty(ad: dize, değer: boolean | sayı | dize) yöntemi eklendi  : BlockPermutation ; belirli bir değere ayarlanan belirli bir özellik ile yeni bir blok permütasyonu döndürür. Sağlanan veriler geçerli bir blok permütasyonu olarak çözülemezse atar
  • Bir blok adından ve isteğe bağlı durumlardan bir BlockPermutation’ı çözen static solution(blockName: string, property?: BlockProperties): BlockPermutation  işlevi eklendi  . Sağlanan veriler geçerli bir blok permütasyonu olarak çözülemezse atar
  •  Değerleri sınıf nesnelerine sarmak yerine doğrudan döndürmek için getProperty  ve  getAllProperties yöntemleri güncellendi  . Örnek kod:

Önce:

const blockPermutation = MinecraftBlockTypes.stoneSlab.createDefaultBlockPermutation();

blockPermutation.getProperty(MinecraftBlockProperties.stoneSlabType).value = ‘stone_brick’;

blockPermutation.getProperty(MinecraftBlockProperties.topSlotBit).value = true;

Şimdi:

const blockPermutation = BlockPermutation.resolve(‘minecraft:stone_slab’, {

    stone_slab_type: ‘stone_brick’,

    top_slot_bit: doğru,

});

Blok Özellikleri

  • BlockPropertyType’ı ortaya çıkarmak için yeni sınıf eklendi 

BlockPropertyType

  • Blok özellikleriyle ilgili “tanımlayıcı” verileri izlemek için yeni sınıf eklendi. Her blok özelliği için hangi değerlerin geçerli olduğunu bu şekilde bulabilirsiniz.

Veriye Dayalı Özel Bloklar

  • JSON formatları 1.19.70 ve sonraki sürümlerde blok özellikleri ve permütasyonlar deneysel olarak yayınlandı
  • 65536’dan fazla özel blok permütasyonu ile dünya yüklenirken bir içerik uyarısı eklendi. Özel blok permütasyon sayıları hata ayıklama günlüğüne kaydedilir

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.