MCPE GüncellemeleriMinecraft

MINECRAFT Bedrock Beta 1.19.80.20

Minecraft 1.20’nin resmi olarak Trails & Tales Güncellemesi olarak adlandırıldığına göre, bu hafta Bedrock’a gelen bir dizi yeni, deneysel özellik ve hata düzeltmesiyle bu treni tam hızda devam ettireceğiz! Kiraz korusunu, diğer adıyla kiraz çiçeği biyomunu keşfetmeye hazır mısınız? 

Etrafta dolaşan bu güzel yer için iki isim olabilir ve bu kafa karıştırıcıysa özür dileriz. Tıpkı özellikler gibi isimleri de üzerinde çalışılıyor  ne olursa  olsunonu aramayı seçin, çok güzel, bu yüzden onu mümkün olan en kısa sürede bulmanızı tavsiye ederim. Ama hepsi bu değil! Zırh süslemeleri eklemeye tam olarak hazır olmasak da, süslü çömleklerde, şüpheli kumda, çalılıkta ve devede değişikliklerimiz var. Hatta yeni bir “Sen Öldün!” ekran. O yüzden dışarı çıkın ve kendinizi biraz lavın içine atın ya da bir sarmaşıktan aşağıya bakın. Tüm geri bildirimlerinizi ve fikirlerinizi aka.ms/MC120Feedback adresinden bize göndermeyi  ve hataları  bugs.mojang.com’a bildirmeyi unutmayın .

DENEYSEL ÖZELLİKLER

KİRAZ KORUSU

  • Güzel Cherry Blossom ağaçlarıyla Cherry Grove biyomunun tanıtımı. Meadows gibi dağlarda bulabilirsin
  • Zemin örtüsü olarak Pembe Boya olarak işlenebilen yeni bir çiçeği var, Pembe Yapraklar
  • Domuzlar, Tavşanlar, Koyunlar ve Arılar burada yumurtlar
  • Kiraz Çiçeği ağaçları için yeni bir ahşap set ile birlikte gelir

SÜSLÜ SAKSI

  • Geri bildirime dayalı olarak Süslü Tencere boynunda ince ayar yapıldı ( MCPE-167168 )
    • Eski çömlek ile, çömlek boynunun bloklarla kesilmesine karar verdik, böylece inşa etmek için ekstra esnek olacaktı. Ancak, bazı Z-mücadele sorunları yaşadık, bu da 2 nesnenin tam olarak aynı konumda olduğu ve bunun titremeye neden olduğu anlamına geliyor. Bu yeni blok modeli ile bunu engelliyoruz ve pot biraz daha karmaşık görünüyor!
  • Dekorlu Saksı artık yan yüzlerine takmak isteyen bloklar için destek sağlamıyor ( MCPE-167165 )
  • Dekorlu Saksı, Envanterde istiflenemez ( MCPE-167223 )
  • Dekore Edilmiş Tencere için temel tarif artık Hayatta Kalma tarif kitabında gösteriliyor
  • Süslü Saksı parçacığı artık varsayılan Süslü Saksı yan dokusuna dayalıdır.
  • Okçu Çömlek Parçası dokusu güncellendi

FIRÇALAMAK

  • Tüy, Bakır Külçe ve Çubuk kullanmak için Fırça tarifi değiştirildi ( MCPE-167619 )
  • Sonlandırma animasyonları artık üçüncü şahıs görünümünde bir Fırçayı tutarken çalışıyor ( MCPE-167183 )
  • Fırça öğesini kullanırken parçacıklar ve sesler için hafif bir bekleme süresi eklendi

ŞÜPHELİ KUM

  • Suspicious Sand artık su geçiremez ( MCPE-167222 )
  • Suspicious Sand artık Fence bloklarına bağlanıyor
  • Suspicious Sand, Brush ( MCPE-167166 ) ile yok edildikten sonra artık normal Sand’a dönüşüyor.
  • Suspicious Sand artık Pistons tarafından parçalandığında parçacıklar yayar
  • Şüpheli Kum içindeki öğenin fırçalama sırasında titremesine neden olan bir sorun düzeltildi ( MCPE-167180 )
  • Ek olarak, daha önce pistonlar tarafından yok edildiğinde parçacık yaymayan bloklar artık bunu yapıyor! ( MCPE-109293 , MCPE-126257 )

DEVE

  • Develer artık binilebilir bir varlığa girerken atlamayı bırakıyor ( MCPE-164065 )

1.5 GİZLİCE

  • 1,5 blok aralığın altına gizlice girme yeteneği artık Kısa Gizli geçişin arkasında. Biz iyileştirmeye devam ederken özelliği test etmeye devam etmek için düğmeyi etkinleştirin

ÖZELLİKLER VE HATA DÜZELTMELERİ

Güncellenmiş “Öldün” deneyimi
Bugünden itibaren, Minecraft’ta öldüğünüzde gördüğünüz ekranda bazı değişiklikler yapıyoruz. Bu tasarım, uygulamalı eklentileriniz dışında, Önizleme/Beta’daki herkes tarafından kullanılabilir. Ne düşündüğünüzü duymak isteriz! Lütfen görüşlerinizi burada bizimle paylaşın.

Resim: “Öldün” ekranının mobil versiyonu.

Bunun yerine eski ekranı kullanmak için Ayarlar -> Video’ya gidin ve ‘Yeni “Sen Öldün” Ekranı (Deneysel)’ seçeneğini kapatın.

ULAŞILABİLİRLİK

  • Metin okuma, yeni öğeye taşındıktan sonra artık önceden seçilen öğeleri okumuyor
  • Kullanıcı farklı sekmeler arasında geçiş yaparken metinden konuşmaya artık okuma erişilebilirlik sekmesinde takılmıyor
  • Erişilebilirlik Ayarlarına, büyülü öğelerdeki görsel parıltının ne kadar şeffaf olduğunu ayarlayan bir parıltı gücü kaydırıcısı eklendi
  • Erişilebilirlik Ayarlarına, görsel parıltının büyülü öğeler üzerinde ne kadar hızlı parıldadığını ayarlayan bir parıltı hızı kaydırıcısı eklendi

BLOKLAR

  • Mangrov, Bambu ve Cilalı Karataş düğmeleri artık haritalarda görünmüyor
  • Çiçekler bir Saksıya yerleştirildiğinde hemen tekrar görüntülenir

OYNANIŞ

  • Bir oyun kumandası ( MCPE-121565 ) kullanırken bir konteyner ekranından çıktıktan sonra oyuncunun yanlış yönde hareket etmesi düzeltildi.
  • Oyuncular artık uçarken gizlice giremezler ( MCPE-166834 )
  • Kısmi blokların etrafındayken VR’de gereksiz kara kutuların görünmesi sorunu düzeltildi
  • Yüzme ve yürüyüş arasındaki animasyon geçişi düzeltildi ( MCPE-166769 )
  • Komut bloklarının, bir seviye yığını içindeki aktörlerin donmasına neden olabileceği bir hata düzeltildi ( MCPE-162011 )
  • Sağlık artırma etkisi, etki sona erdikten sonra artık oyuncunun sağlığını tam olarak yenilemeyecek ( MCPE-165434 )

GENEL

  • Oyuncu The End’e girdiğinde veya The End’e yüklediğinde ortam mağara seslerinin artık çalmaması düzeltildi ( MCPE-141493 )
  • Koro Meyvesini Fırında Pişirmek artık deneyim kazandıracak ( MCPE-68127 )
  • Nether Portalları artık oluşturulurken sadece hava dışındaki blokların yerini alabilir. Bu, Çimen ve Kar katmanları gibi blokları içerir ( MCPE-162272 )
  • Işık Blokları artık Hayatta Kalma veya Macera modlarında ışık seviyelerini değiştiremez ( MCPE-138868 )
  • Kamp ateşi sesleri artık daha yüksek ve daha net ( MCPE-122296 )

GRAFİKSEL

  • RTX’te ( MCPE-166947 ) birden fazla ışık kaynağının (meşaleler gibi) yanlışlıkla beyaz ışık yayması sorunu düzeltildi.
  • Botlar, Oyuncu tarafından giyildiğinde artık z-mücadelesi yapmıyor
  • Taytın “bacak” ve “kemer” kısımları, Oyuncu tarafından giyildiğinde artık z-savaşı yapmıyor
  • Pelerinler artık hasar aldıklarında kırmızı renkte yanıp sönmüyor ( MCPE-105347 )
  • Hopper modelinde ( MCPE-55122 ) görünür bir boşluk düzeltildi.
  • Üretim Tablosunun çıkış yuvasının hizalanması düzeltildi ( MCPE-143255 )
  • Artık Erişilebilirlik Ayarlarında ( MCPE-167814 ) değiştirilebilen, efsunlu öğelerdeki parıltının varsayılan görünürlüğü yarıya indirildi

KARARLILIK VE PERFORMANS

  • Geçersiz Afiş Kalıplarının, oluşturma mesafesindeki oyuncuların çökmesine neden olduğu bir hata düzeltildi ( MCPE-164478 )

DOKUNMATİK KONTROLLER

  • Dokunma girişi kullanılırken Üretim Tablosunda öğelerin takılıp kalmasına neden olan bir sorun düzeltildi
  • Oyuncu su altındaysa ve Otomatik Atlama etkinleştirildiyse, mevcut seviyeden 1 seviye daha yüksek bir bloğa yaklaştıkça yükselirler. Bu aynı zamanda sudan karaya otomatik olarak atlamayı da sağlar.

KULLANICI ARAYÜZÜ

  • Pocket UI kullanılırken envanter ekranına envanter sekmesi için bir başlık ve başlık eklendi
  • Okunabilirliği artırmak için ayarlar ekranındaki başlıklar arasındaki boşluk artırıldı
  • Dokunmatik yüzey kaydırması artık işletim sisteminin kaydırma yönüyle eşleşiyor

VANİLYA PARİTESİ

  • Yeniden adlandırılmış ve büyülenmiş silahlar, bir oyuncu onu kullanan bir varlık tarafından öldürüldüğünde artık yeniden doğma ve sohbet pencerelerinde renkli olarak görüntüleniyor ( MCPE-162679 )
  • Ağırlıklı Basınç Plakaları artık Java Sürümü’ndeki ( MCPE-164912 ) aynı sesi üretiyor.
  • Puan tablosu hedef adları ve hedef görünen adları için karakter sınırlaması kaldırıldı ( MCPE-165064 )
  • Kavunlar ve Balkabakları artık Çamur, Podzol, Köklü Toprak ve Çamurlu Mangrov Köklerinde büyüyebilir
  • Nylium blokları artık Creative envanterinde ( MCPE-163587 ) Netherrack ile gruplandırılmıştır.
  • Zırh Standları artık /kill komutuyla ( MCPE-159136 ) öldürüldüğünde hiçbir ses efekti olmadan yok oluyor

ÇETELER

  • Çeteler artık bir Tekneye yalnızca Teknenin kendisinden küçüklerse girebilirler
  • Başarılı bir ticaret tamamlandığında köylüler artık yeşil parçacıklar üretecek
  • Çeteler artık üreme materyalleriyle beslendiğinde ses yiyen oyuncuyu oynamıyor
  • Panda çarpışma kutusu, Java Edition ile eşleşecek şekilde biraz azaltıldı
  • Java Edition’a uyması için biraz artırılmış Kutup Ayısı çarpışma kutusu
  • Kaplumbağalar artık Teknelere ve Sandıklı Teknelere girebiliyor ( MCPE-65719 )
  • Hoglins, Kutup Ayıları ve Örümcekler artık Teknelere ve Sandıklı Teknelere giremezler ( MCPE-161197 )

KOMUTLAR

  • /execute komutu, ikinci veya sonraki alt komut hedef seçicisinde ( MCPE-164332 ) bir hata olduğunda artık uygun bir hata mesajı gösterecek.
  • Blok durumları için otomatik tamamlama desteği sağlayın
  • Çağırma komutuna iki yeni aşırı yükleme eklendi:
    • /summon [spawnPos : xyz] ile karşı karşıya <konum: xy z> [spawnEvent: string] [nametag: string]
    • /summon [spawnPos : xyz] <lookAtEntity: target> [spawnEvent: string] [nametag: string] ile karşı karşıya
  • Komut Bloğu kullanıcı arayüzündeki yapıştır düğmesinin, başarısız yapıştırmalardan ( MCPE-163705 ) fazladan basmaları hatırlamasına neden olan bir sorun düzeltildi.

TEKNİK GÜNCELLEMELER

ANA KAYA EDİTÖRÜ

Editör erken geliştirme aşamasındadır ve Windows PC Bedrock Preview yapılarında klavye/fare için kullanılabilir. Bu, tüm beceri gruplarının içerik oluşturucularının Bedrock’ta kolayca yüksek kaliteli deneyimler oluşturmasını mümkün kılmaya odaklanan, motor içi, çok bloklu bir düzenleme deneyimidir! Daha fazla özellik eklemek için çalışıyoruz ve sizin gibi içerik oluşturuculardan geri bildirim aldıkça bu durum önemli ölçüde değişecek.

  • Düzenleyiciyi nasıl kullanacağınızı öğrenin
  • Tartışma forumumuza katılın, hatalar gönderin, daha ayrıntılı sürüm notlarını görüntüleyin ve kreasyonlarınızı GitHub’da paylaşın
  • #BedrockEditor ile bizi sosyal kanallarda etiketleyin

OYUN ETKİNLİKLERİ

  • item_interact_finish oyun etkinliği artık 14 yerine 2 titreşim frekansına sahip
  • item_interact_start artık algılanabilir bir titreşim olarak kabul edilmiyor
  • Bir oltayı sarmak artık  mermi atış titreşimi yayar

VERİYE DAYALI BİLEŞENLER

  • Bir varlığın mermiyi vurduktan sonra hedefinin seçimini kaldırması gerekip gerekmediğini belirtmek için mermi verilerine “lose_target” alanı eklendi
  • Döndürmeyi, ölçeklendirmeyi ve çevirmeyi desteklemek için bloklar için yeni bir Dönüşüm bileşeni eklendi. Bileşen, tüm bloğa ve/veya bireysel blok permütasyonlarına eklenebilir. Örneğin.

“minecraft:transformation”: {
                “çeviri”: [0.0, 0.1, -0.1],
                “ölçek”: [0.5, 1, 1.5],
      “döndürme”: [90, 180, 0]}

  • Dönüştürülmüş geometriler, dönüştürülmemiş geometrilerle aynı kısıtlamalara sahiptir, örn. maksimum 30/16 birim boyutu

EKLENTİLER VE KOMUT DOSYASI MOTORU

  • Bazı gövdeler ve yapraklar için ağaç özelliği JSON’larında kullanılan şans bilgisi türleri artık şans olarak 0’a izin veriyor (0.0001 gibi değerlere izin verildi, ancak 0’a izin verilmedi)

VARLIK FİLTRELERİ

  • Konunun bir baskının parçası olup olmadığını belirlemek için yeni varlık filtresi “is_raider” oluşturuldu

BLOKLAR

  • Kullanımdan kaldırılan minecraft:part_visibility blok bileşeni.
  • minecraft:geometri bloğu bileşenine bone_visibility davranışı eklendi

 PAZAR YERİ

  • WDW Magic Kingdom haritasında, Big Thunder Mountain, Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler ve Space Mountain’daki arabalar artık bağlı oldukları görünmez Minecart ile düzgün bir şekilde hizalanıyor

SUNUCULAR

  • Bloklar artık isteğe bağlı olarak (StartGamePacket’teki bir ayar aracılığıyla) ağ kimlikleri için karma bir değer kullanabilir. Bu karma değer, diğer tüm bloklardan bağımsızdır ve gelecekteki sürümlerde sabit kalır

KULLANICI ARAYÜZÜ

  • Duraklat menüsündeki geri bildirim düğmesi artık tarayıcıya yönlendirmeden önce kullanıcıdan bir modal isteyecek

DENEYSEL TEKNİK ÖZELLİKLER

API

  • Kararlılığa yeni API’ler eklemek için güncellenmiş sürümler:
    • @minecraft/server’ın 1.1.0 sürümü eklendi
    • @minecraft/server’ın 1.2.0-beta sürümü eklendi
    • @minecraft/server’ın 1.1.0-beta sürümü kaldırıldı
    • Aşağıdakiler @minecraft/server kararlı (1.1.0) konumuna taşındı
      • runTimeout
      • çalışma aralığı
      • temizleÇalıştır
      • akımTick
      • Vektör3
      • BlockPermutation (işlevselliğin yalnızca bir alt kümesi)
      • Engellemek
      • getBlock
      • mesaj gönder
      • mesaj gönder
    • Minecraft çalışma zamanı hataları artık dizeler yerine JavaScript Hatası nesneleri olarak tetikleniyor
    • Bazı temel sınıf kalıtım sorunları düzeltildi ve belirli sınıf türlerine birkaç yeni temel sınıf eklendi
    • /reload, bir betik paketi bir istemci RP’sine başvuruyorsa çalışır.
    • BeforeItemUseOnEvent işlevinin  getBlockLocation işlevinin tanımsız ( MCPE-166945 )  döndürmesine neden olan bir hata düzeltildi 
    • BeforeItemUseOnEvent  sınıfı artık  ItemUseOnEvent’ten miras alıyor 
    • Aşağıdakiler @minecraft/serverstable (1.0) konumuna taşındı
    • İleti Unicode tırnak işaretleri içerdiğinde sendMessage’in başarısız olmasına neden olan bir hata düzeltildi 
    • İşaretler
      • Normal bir dize, bir RawMessage veya bir  RawText içeren bir işaret üzerindeki metni ayarlamak için  setText eklendi 
      • Dizeyi bir işarete almak için  getText eklendi  , setText bir RawMessage  veya bir  RawText  ile çağrıldıysa  tanımsız döndürür
      • RawText’i bir işarete almak için  getRawText eklendi  , setText  bir dize ile çağrıldıysa  undefined döndürür 
      •  İşaret metninin boyasını okumak/yazmak için getTextDyeColor ve  setTextDyeColor eklendi 
    • boyalar
      • DyeColor sıralaması eklendi 
    • mesaj gönder
      • ham metin artık  (string | RawMessage)[]  yerine  RawMessage[ ] oldu
    • HamMesaj
      • RawMessage üzerindeki rawtext özelliği  artık (string | RawMessage)[]  değil   ve bunun yerine  RawMessage[]
    • ham metin
      •  İşaretlerde olduğu gibi RawMessage okumak için  bir RawText sınıfı eklendi 
    • Binme
      •  Şu anda bu varlığı kullanan tüm varlıkların bir dizisini döndüren EntityRideableComponent’e  getRiders eklendi 
      • EntityRidingComponent eklendi  – bu bileşen yalnızca şu anda başka bir varlık üzerinde çalışan varlıklar üzerindedir
        • Bu varlığın şu anda kullandığı varlığı döndüren bir  entityRidingOn özelliğine sahiptir
      • getEntity(id: string) işlevi eklendi  : Varlık | undefined – Bir varlık alır. Var olmayan veya yüklenmemiş varlıklar için tanımsız döndürür
    • Boyut
      • getEntities
        • Varlık[] olarak değiştirilen iade türü 
        • GetEntities parametre adı  seçenekler olarak  değiştirildi
        • Yeni imza:  getEntities(options?: EntityQueryOptions): Entity[]
      • getPlayers
        • Player[]’ a dönüş türü değiştirildi 
        • GetPlayers parametre adı  seçenekler olarak  değiştirildi
        • Yeni imza:  getPlayers(options?: EntityQueryOptions): Player[];
      • @minecraft/sunucu-ui
        • Formlar oluştururken, kullanıcıya yönelik salt okunur tüm dizeler (örneğin, metin etiketleri, açılır seçenekler vb.) artık  RawMessage’ı kabul eder . Bu, aşağıdaki sınıfları etkiler:
          • ActionFormData
          • ModalFormData
          • MesajFormVerileri
        • getItemStack(amount?: number, withData?: boolean) işlevi eklendi  : ItemStack – Bloğun bir öğe yığınını alır. Karşılık gelen bir öğeye sahip olmayan bloklar için tanımsız döndürür (örneğin, hava)
      • Blok Permütasyon
        • getItemStack(amount?: number) işlevi eklendi  : ItemStack – Blok permütasyonunun bir öğe yığınını oluşturur. Karşılık gelen bir öğeye sahip olmayan bloklar için tanımsız döndürür (örneğin, hava)
        • Veri özelliği kaldırıldı
      • Blok Bileşeni
        • Salt okunur özellik  bloğu eklendi – Bileşenin eklendiği bloğu alır
      • IEntityComponent, EntityComponent olarak  yeniden adlandırıldı 
      • Konteyner

        • BlockInventoryComponentContainer ,  InventoryComponentContainer ve  PlayerInventoryComponentContainer sınıfları  Container ile  değiştirildi
        • addItem işlevi  artık kap doluysa eklenen öğe yığınının geri kalanını döndürür, aksi takdirde  tanımsızdır
        • transferItem işlevi  artık bir hedef yuvayı almaz ve verilen öğeyi ilk uygun yuvaya yerleştirir. İşlev şimdi, kap doluysa öğe yığınının geri kalanını döndürür, aksi halde  tanımsızdır
        • MoveItem(fromSlot: number, toSlot: number, toContainer: Container) işlevi eklendi  : void – Hedef yuvadaki herhangi bir öğeyi değiştirerek bir öğeyi bir kaptan diğerine taşır
        • İşlev  swapItems artık boş yuvaları değiştirebilir
        • clearItem işlevi kaldırıldı  – Lütfen  bunun yerine setItem(undefined) işlevini kullanın

MINECRAFT ÖNİZLEME VE BETA HAKKINDA BİLGİLER: 

  • Bu devam eden çalışma sürümleri kararsız olabilir ve son sürüm kalitesini temsil etmeyebilir
  • Minecraft Preview; Xbox, Windows 10/11 ve iOS cihazlarda mevcuttur. Daha fazla bilgi aka.ms/PreviewFAQ adresinde bulunabilir. 
  • Beta, Android’de (Google Play) mevcuttur. Betaya katılmak veya betadan ayrılmak için   ayrıntılı talimatlar için aka.ms/JoinMCBeta adresine bakın.
  • Lütfen dikkat: Kaçınılmaz koşullar nedeniyle, Android Beta önümüzdeki hafta başına kadar ertelenecek – verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dileriz ve güncellemeyi mümkün olan en kısa sürede size ulaştıracağız!

Her zaman olduğu gibi, aka.ms/MinecraftBeta adresinde en son tam değişiklik günlüğüne göz atabilirsiniz  . İyi şanslar ve Minecraft Önizleme güncellemesinin tadını çıkarın!

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Emek veriyorum ve sizlerden karşılığını bekliyorum. Kazançlarım zaten yetersiz ve bu yüzden Reklam engelleyici özelliğinizi devre dışı bırakmanızı istiyorum. Anlayışınız için teşekkürler.